header photo

اعلامیه کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

اعلامیه کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

به مناسبت درگذشت رفیق علی دستی

رفیق علی دستی عضو کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان در روز 19 اردیبهشت سال 1324 (9 ماه مه 1945) در شهر تبریز متولد شد. پدر وی رفیق نصرت دستی از افسران فرقه دمکرات آذربایجان و فرمانده قرارگاه  بود که به دلیل مبارزات پیگیر و خستگی ناپذیرش در راه احقاق حقوق خلق آذربایجان، به دریافت مدال 21 آذر نائل گردید. این مدال توسط سید جعفر پیشه وری صدر فرقه دمکرات آذربایجان به او اهدا شد.

پس از سرکوب خونین جنبش 21 آذر توسط ارتش شاه و فئودالهای ارتجائی آذربایجان که با کمک امپریالیست های آمریکا و انگلیس در آذر ماه سال 1325 صورت گرفت، خانواده علی دستی به همراه هزاران خانواده دیگر مجبور به ترک وطن شدند و در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان پناه گرفتند.

او با عشق به وطن و آرزوی آن روز که بتواند در زادگاهش فردی مثمر ثمر باشد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را پشت سر گذاشت و در رشته پزشکی قبول شد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی نریمان نریمانف، مشغول به کار طبابت شد و تا آخرین روز حیاتش به مردم و مخصوصا به زحمتکشان خدمت کرد.

در عین زمان رفیق علی راه پدرش را با افتخار پیمود. از همان نوجوانی به فعالیت در فرقه دمکرات آذربایجان همت گماشت و مدارج تشکیلاتی را با موفقیت پشت سر گذاشت. رفیق علی دستی  در سال 1385 به عضویت کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان انتخاب گردیده  و از همین سال مسئولیت تشکیلات فرقه در شهر گنجه را به عهده گرفت و با شایستگی این وظیفه را به پیش برد.

رفیق دستی ضمن تلاش بی وفقه سیاسی و شغلی صاحب قلم نیز بود. ازاو صدها مقاله و چندین کتاب به یادگار مانده است. وی در عمل نشان داد  رهرو صادق جنبش 21 آذر و سید جعفر پیشه وری بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

با کمال تاسف روز هفتم تیرماه 1396 (28 ماه ژوئن 2017) رفیق علی دستی دیده بر جهان فرو بست.

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان در گذشت رفیق علی دستی را به خانوادۀ محترم او و نیز همه اعضاء و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان صمیمانه تسلیت می گوید.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


 

Go Back

Comment