header photo

محور تولید ملی است و حمایت از کالای ایرانی

بیانیه دانشجویان دانشگاه صنعتی تبریز:

محور تولید ملی است و حمایت از کالای ایرانی

با عاملان خصوصی سازی های افسار گسیخته برخورد شود

مطلع شدیم که افراد معلوم الحالی در تلاش‌اند تا برای آزادی قربانعلی فرخزاد از زندان که بزرگترین اخلالگران نظام مالی کشور در سال ۹۷ است، به زور و تهدید طوماری را به امضای کارگران ماشین‌سازی تبریز برسانند.

کارخانه ماشین سازی تبریز یکی از کارخانجات در صنایع مادر محسوب می شود که چندی پیش   از سوی سازمان خصوصی سازی  در اختیار فردی به نام قربانعلی فرخزاد با قیمت ۶۸۷ میلیارد قرار گرفت،  فرد مذکور بعد از قرار گرفتن در راس مدیریت ماشین سازی تبریز در سخنانی از حمایت از کارگران و تولید تاکید کرد، در جریانات افزایش نرخ ارز و  مبارزه با مفاسد اقتصادی معلوم شد که قربانعلی فرخزاد  یکی از متهمان ارزی است که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، موضوع اتهامی وی  دریافت ۳۰۰میلیون  ارز دولتی به نرخ  ۴۲۰۰تومانی  و فروش در بازار آزاد می باشد،  در همین حال چندی پیش احمدعلیرضا بیگی، در گفتگو با تبریزبیدار،  از عدم اهلیت صاحب کارخانه و آگاهی سازمان خصوصی سازی  از این موضوع، سخن گفت،  در همین حال، اخیرا نامه ای در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد برخی افراد با جمع آوری طوماری سعی دارند چهره ای موجه  از قربانعلی فرخزاد معرفی کنند.

در این بیانیه آمده است:

مطلع شدیم که افراد معلوم الحالی در تلاش‌اند تا برای آزادی قربانعلی فرخزاد از زندان که بزرگترین اخلالگران نظام مالی کشور در سال ۹۷ است، به زور و تهدید طوماری را به امضای کارگران ماشین‌سازی تبریز برسانند.
چطور برای فردی که به گفته‌ی یکی از نمایندگان مجلس ۳۰۰میلیارد تومان رشوه به مقامات بانک مرکزی داده درخواست آزادی میکنید؟
و مایه‌ بسی تاسف است که نهادی که باید چشم و گوش نظام در هر مجموعه‌ای و پناه مستضعفین باشد خود از سردمداران این اقدام است.
درست است کارگران در برابر افراد زورگو و صاحب قدرت پناهی جز خداوند ندارند ولی خیالشان راحت دانشجویان این مرز و بوم مگر مرده باشند که دست زوری بخواهد آنها را علیه کشور و بیت المال بشوراند.
ما از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام مستضعفین خمینی(ره) آموختیم که اگر در برابر ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا و شوروی به پشتوانه‌ی ایمان الهی بایستیم قطع به یقین در مقابل مستکبران داخلی نیز خواهیم ایستاد.
آقایان سازمان خصوصی سازی بگویید چه در پشت پرده میگذرد که اینطور در برابر پاسخگویی مقاومت می‌کنید؟مگر چه در این صنعت عظیم میگذرد که از هرگونه شفاف سازی هراسانید؟
بدانید قطعا آن دانشجویی که با خونش در ۱۶ آذر در برابر استکبار جهانی قد علم کرد و با خون خود جلوی صدام ملعون را گرفت، اجازه نخواهد داد بیت المال را آقایان به تاراج ببرند.

این طومار که توسط افرادی معلوم الحال درحال جمع آوری جهت وجهه بخشیدن به چهره‌ی سیاه خصوصی سازی این صنعت عظیم است و میخواهد به فردی که متهم به دریافت ۳۰۰ میلیارد ارز دولتی و پرداخت رشوه است فرصت تنفس و جولان بیشتر بدهد توسط ما دانشجویان محکوم است و از قوه قضائیه خواهان برخورد هر چه شدیدتر و سریع‌تر با عاملان این نوع خصوصی سازی‌های افسار گسیخته و مفسدین اقتصادی هستیم.

گفتنی است: ماشین سازی تبریز که واگذار شده است ۱۲۶ هکتار زمین کارخانه است و ۸ هزار ۸۳ هزار متر مربع زمین و ۴۰۰ اپارتمان دارد که ۸۳۵ میلیارد تومان پول زمین‌های اطراف کارخانه است. پول زمین‌های کارخانه و این واحد بیش از ۵۰۰۰ میلیارد است، حداقل ۵۰۰ ماشین در این کارخانه وجود دارد که تکنولوژی را وارد کشور کرده و مادر صنایع است که یک واحد ماشین آلات آن نیز ۱۰ میلیون یورو قیمت دارد که ۶۸۷ میلیارد تومان این کارخانه به فروش رفته است که فردی که این کارخانه را خریداری کرده کاملا نااهل بوده است

 

Go Back

Comment