header photo

اختلاس ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی

اختلاس ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی

صبا آذرپیک

جزییات کامل اختلاس ۶ میلیارد یورویی ٨ مدیر نفتی احمدى نژاد و فرزندانشان: دفتر دبی و شانگهاى پتروشیمى؛ ‏سردار قاسمى وزیر نفت دولت احمدى نژاد، پشت سایهخلجی_شیخ‌الاسلامی پنهان نشوید. آنها نوک کوه یخ هستند و نباید با فریب افکارعمومى از پاسخگویی در قبال دزدی شرکت ها و فرزندان مدیران نفتى شما در شانگهاى و دبى شانه خالی کنید.

خانم شیخ الاسلامى با شرکتش فقط یک نفر از ١۵ نفرست؛ ‏۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو رقم اختلاس کل تیم ١۵ نفره است ‏که رقم دزدی شیخ الاسلامى ٣١٨میلیارد ریال بوده. ‏دزدان بزرگ، اعضای شرکت بازرگانى پتروشیمى، فرزندانشان و افرادى از شرکت سپانیر هستند.

شرکت نفت و گاز سپانیر وابسته به قرارگاه خاتم سپاه از چه طریق با مرجان شیخ الاسلامی آل آقا مرتبط شده و خ.ع که از طرف شرکت با شیخ الاسلامی شریک کاری بوده چه کسی است و چرا نامش در بین ۱۴ متهم نیست؟ خ.ع متهم پانزدهم از شرکت سپانیر کیست که نامش مخفی مانده است؟

کیفرخواست ۶۶۴ صفحه‌ای، اتهامات متهمان بین سالهای ۸۹ تا ۹۲ و رسیدگی در مرحله دادسرا بیش از ۵ سال به طول انجامیده است.

کل رقم تحصیل مال نامشروع و اخلال : ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو

متهمان به عنوان مدیران شرکت از خریداران خارجی مبالغ کلان به نفع خود دریافت و به بهانه دور زدن تحریم‌ها شرکت‌هایی را در خارج از کشور تاسیس و پول آن را به حساب خود انتقال می‌دادند.

اولین متهمان مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی زیرمجموعه وزارت نفت هستند که محصولات پتروشیمی را بازاریابی و درصدهای نجومی دریافت کردند.

رضا حمزه لو  (۷ میلیارد و ۶۵ هزار یورو) درصدی از خرید و فروش را به عنوان حق دلالی دریافت می‌کرد. حمزه لو طی نامه ای به مدیران عامل PCC دبی و پتروشیمی شانگهای پول را به حساب آنها می ریخته در صورتی که این شرکت جزء شرکت های تحریمی نبوده.

شیرعلی (۸ میلیون دلار) پورسانت خود را از آقای اسحاق می‌گرفته که این پول ها را به حساب پسر خود در خارج از کشور واریز می‌کرده است. مجموعا ۷-۸ میلیون دلار دریافت کرده است اما بخش بیشتر کار به نام پسرش جواد شیرعلی اعم از اخذ شماره حساب، اعلام شماره حساب و مذاکرات با شرکت های خارجی توسط او انجام شده است.

آقای احمدیان در پاسخ به این سوال که ۲ درصد سهم شما چقدر بوده گفته است که ۲ میلیارد بوده و باید ۱ درصد از این مبلغ را به حساب من واریز می‌کرده که در بانک‌های CBI و یک بانک دیگر حساب داشته است.

اعترافات احمدیان علیه شیرعلی: از سال ۸۴ به مبلغ ۱ میلیون دلار، هر تن ۳ دلار از شرکت ایزه، هر تن ۳ دلار از شرکت لنکوور و در سال بعد هر تن ۵ دلار و خرید کشتی به مبلغ ۹٫۵ میلیون دلار که متعلق به پسر ایشان است دریافت کرده .

شیرعلی میگفت در ایران سرمایه گذاری نمی کنم که همکاران متوجه کسب و کار ما ‌شوند. باید فقط ۱۰۰۰ متر زمین داشته باشید و هیچکس کسب و درآمد وی را متوجه نشود.

اعتراف شیرعلی علیه احمدیان: نیمی به حساب محمود احمدیان پرداخت می‌شد. طبق آخرین اطلاعاتی که پسرم داده است مبلغ ۷ میلیون دلار انتقال داده شده که ۳ میلیون از این مبلغ باید به من داده می‌شد. هر آنچه گرفته می‌شد به پسر احمدیان یعنی محمود احمدیان باید داده می‌شد.

به حساب شرکت پتروشیمی شانگهای ۱ میلیون و ۶۵ هزار یورو واریز شده است.

مبلغ ۵ میلیون یورو از طریق انتقال به شرکت PCC دبی؛ معصومه دُری معاون مدیرعامل شرکت پتروشیمی در دبی بوده که پس از حصول مطالبات شرکت از مشتریان خارجی با هماهنگی ارزهای حاصله را به حساب غیر مرتبط واریز نموده و شرکت های مذکور ارز را با منشا داخلی خریداری کرده و به حساب شرکت پتروشیمی واریز کرده اند.

تفاوت نرخ ارز یورویی اعلامی از بانک مرکزی و نرخ وجه یورویی دوبی در آینده حتی مورد اعتراض مدیران عامل صورت گرفته و مشاجراتی بین آقای احمدیان برای واریز وجوه نقدی به حساب خود صورت گرفته است که معادل ۷۸ میلیون و ۹۶۸ هزار یورو بوده است که آقای احمدیان این مبلغ را ۱۷ میلیون و ۵۲۸ هزار یورو اعلام کرده.

وجوه ارزی دلاری که از حساب میتینگ کومار به حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی دبی واریز شده است مبلغ ۶۰ میلیارد و ۴۲ میلیون ۵۳۶ هزار و ۴۵ ریال بوده است.

واریزی هایی که شرکت های هایزر بابت محصولات پتروشیمی انجام داده مبلغ ۶۳ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۴۵ ریال بوده.

 

Go Back

Comment