header photo

اعتراض کارگران شهرداری زنجان و بی توجهی مسئولین!

اعتراض کارگران شهرداری زنجان و بی توجهی مسئولین!

بیش از یک سال است که کارگران شهرداری زنجان خواهان طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش حقوق هستند. کارگران شهرداری زنجان از گسترش تبعیض و عدم دریافت حقوق کافی و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل رنج می برند و بارها اعتراض خود را بگوش مقامات رسانده اند کارگران بیش از ۱۰ سال است که در انتظار اجرای این طرح هستند.

کارگران شهرداری زنجان بیش از یک سال است که بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش دستمزدهایشان هستند. سال گذشته مدیر کل کار استان زنجان نامه‌ای به شهردار این شهر ارسال کرد. وی خواستار افزایش دستمزد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شد. اما هیچ ترتیبی برای این کار از سوی شهرداری اتخاذ نشد. این در حالی است که شهرداری طبق نامه وزارت کار موظف به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده است. در نتیجه بایستی مبلغ اضافه شده را به حساب آنها واریز کند.

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری زنجان می گویند: عدم پرداخت دستمزد کافی و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجموعه شهرداری زنجان، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای ما به وجود آورده است.

به گفته یکی از کارگران شهرداری زنجان، میزان دریافتی حدود هزار نفر از کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان به دلیل‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کفاف مخارج زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

او درباره اختلاف دریافتی حقوق کارگران فضای سبز گفت: مقایسه فیش‌های حقوقی نشان دهنده افزایش این فاصله زیاد است به گونه‌ای که بین دو کارگر تا دو میلیون تومان فاصله دریافتی وجود دارد.

این کارگر شهرداری زنجان گفت: به عنوان نمونه در شهرداری زنجان چهار مدل پایه حقوق، ۳میلیون و ۳۰۰، سه میلیون و  ۸۰۰.چهار میلیون و ۴ میلیون و ۲۰۰ وجود دارد که دریافتی کارگران با مزایای پراضافه کار به چهار ونیم تا ۷ میلیون تومان می رسد.

وی افزود: سال گذشته به دنبال درخواست کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان مبنی بر لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان، مدیرکل کار استان زنجان با ارسال چندین نامه از شهردار زنجان خواست طبق قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری، طرح طبقه‌بندی مشاغل را در این واحد خدمات شهری اجرا کند ولی شهرداری به هیچ‌کدام از این نامه‌ها عمل نکرده است.

طبق اظهارات این کارگر؛ طبق دستور مدیرکل کار، شهرداری زنجان موطف شده بود از فروردین ماه طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای همه کارگران خدماتی و فضای سبز اجرا کند. در حال حاضر بیش از ده ماه از نامه‌ی مدیرکل کار می‌گذرد اما شهرداری هنوز هیچ اقدامی برای انجام آن نمی‌کند.

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی هستیم؛ طرحی که هم اکنون سالهاست در انتظار اجرای آن هستیم.

او در پایان با انتقاد از سکوت مسئولان استانی در برابر مطالبه‌گری کارگران شهرداری زنجان گفت: حالا کارگران شهرداری زنجان که علیرغم تاکید قانون، از حق و حقوق اولیه و بدیهی خود به خصوص از قانونِ «کار یکسان- مزد یکسان» محروم مانده‌اند، نه تنها پیگیر حقوق خود هستند بلکه واهمه بدتر شدن اوضاع را نیز دارند؛ هفت ماه از زمانی که قرار بوده طرح طبقه‌بندی اجرایی شود، گذشته اما مسئولان هنوز به صرافت اجرای این طرح نیفتاده‌اند.

در عین حال  این کارگر شهرداری زنجان گفت: تبعیض را که از میان برنداشته‌اند هیچ، بلکه مدیران شهرداری اهمیتی به نامه‌های نهاد‌های بالادستی نمی‌دهند. توجه به مطالبه و رفع تبعیض در اصلاح فیش‌های حقوقی مطالبه کارگران شهردرای زنجان است و امیدواریم با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از میزان اختلاف موجود کاسته شود.

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری زنجان بیش از یک سال است که بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش دستمزدهایشان هستند. سال گذشته مدیر کل کار استان زنجان نامه‌ای به شهردار این شهر ارسال کرد. وی خواستار افزایش دستمزد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شد. اما هیچ ترتیبی برای این کار از سوی شهرداری اتخاذ نشد. این در حالی است که شهرداری طبق نامه وزارت کار موظف به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده است. در نتیجه بایستی مبلغ اضافه شده را به حساب آنها واریز کند.

کارگـران شهرداری زنجـان یک نمونه از اجرا نشدن قانون توسط مدیران دولتی می‌باشند. مدیرانی که بدلیل لابی و رانت خود را بالاتر از قانون می‌دانند. بیش از یک سال است که کارگران در بدترین شرایط مالی از حقوق اولیه خود محروم هستند. در حالیکه سران حکومت و اطرافیان آنها با پول همین کارگران بهترین زندگی را برای خود و آقازاده‌هایشان فراهم کرده‌اند.

Go Back

Comment