header photo

اعلام استراتژی آمریکا برای ایران

اعلام استراتژی آمریکا برای ایران

ایران باید تسلیم صد در صد خواسته های آمریکا شود.

وزیرخارجه جنگ طلب آمریکا مایک پمپئو، دوشنبه 31 اردیبهشت 97، دو هفته بعد از خروج آمریکا از برجام، در سخنانی با عنوان «توافق: یک استراتژی تازه برای ایران» در بنیاد هریتج واشنگتن اعلام کرد: برای تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران و نظارت بر برنامه موشکی سپاه سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد. پمپئو گفت در پی تشکیل ائتلافی با کشورهای جهان علیه ایران خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری ها مهم‌ترین فرازهای سخنان مایک پمپئو از قرار زیر است:

ایران در زمان برجام حمایت از تروریسم را افزایش داده و بیش از قبل از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

ایالات متحده آمریکا معتقد است که مردم ایران سزاوار وضعیت بهتری هستند.

نیروی قدس سپاه پاسداران در سال‌های اخیر تقویت شده و در قلب اروپا ترورهای خود را تدارک می‌بیند. رهبران القاعده در تهران حضور دارند.

با ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی در حوزه سایبری برخورد می‌کنیم و ایران دیگر کارت سفید نخواهد داشت که هر کاری بخواهد در منطقه انجام دهد.

اگر جمهوری اسلامی مسیرش را تغییر ندهد، قوی‌ترین و محکم‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد. فشار مالی بی‌سابقه‌ای بر رژیم ایران اعمال می‌کنیم.

ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم و مردم با اعتراض‌های اخیر نشان دادند که از حکومت‌شان ناراضی هستند. ایران با بحران‌های مالی و زیست‌محیطی درگیر است. فساد کشور را فرا گرفته. رژیم [دارایی] مردم خود را می‌دزدد.

پیام ما به تهران مشخص است: اگر رفتارتان را تغییر دهید، ما مذاکره می‌کنیم.

اگر جمهوری اسلامی ایران رفتار خشونت‌آمیز خود را پایان دهد، ما آماده هستیم که روابط دیپلماتیک با تهران را از سر بگیریم. به اقتصاد ایران کمک کنیم و از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران حمایت می‌کنیم.

ایران باید اجازه بازرسی به آژانس بدهد و تولید آب سنگین را متوقف کند. برنامه موشکی ایران باید متوقف شود. ایران باید زندانیان و شهروندان بی‌گناه دیگر کشورها را آزاد کند. ایران باید دخالت در عراق، سوریه و یمن را متوقف کند.

۱۲ شرط آمریکا برای ایران

  • ۱- ایران سویه‌های نظامی فعالیت‌های هسته‌ایش قبل از برجام را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند.
  • ۲توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم از جمله بستن رآکتور آب سنگین
  • ۳- دسترسی بی‌قی دو شرط به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی همه پایگاه‌ها در سراسر ایران
  • ۴- توقف توسعه موشک‌های بالستیک و توقف آزمایش موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای.
  • ۵- آزادی همه شهروندان آمریکا و همین‌طور شهروندان دیگر کشورهای هم‌پیمان با آمریکا
  • ۶- توقف حمایت از «گروه‌های تروریستی» از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی
  • ۷- شناسایی استقلال عراق و موافقت با خلع سلاح شبه‌نظامیان شیعه در این کشور
  • ۸- توقف حمایت از حوثی‌های یمن
  • ۹خروج سپاه قدس و همه نیروهای تحت امر آن از سوریه
  • ۱۰- توقف حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان
  • ۱۱- توقف حمایت سپاه قدس از گروه‌های تروریستی و هم‌پیمانان شبه‌نظامی‌اش
  • ۱۲. پایان تهدید همسایگان ایران که بیشترشان هم‌پیمان آمریکا هستند. ( از جمله تهدید اسرائیل و تهدید پرتاب موشک به عربستان و امارات)

وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که یک توافق تازه می‌بایست به یک پیمان تبدیل شود در همکاری با کنگره آمریکا. همکاری تنگاتنگ‌تر با وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با اقدامات ایران از جمله حملات سایبری و حمایت پیگیرانه‌تر از مبارزات مدنی مردم ایران از نکات تازه سخنان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در برابر جمهوری اسلامی بود.

پمپئو به زودی سفرهایی به کشورهای اروپایی برای هم‌داستان کردن متحدان آمریکا  علیه جمهوری اسلامی انجام خواهد داد. آمریکا علاوه بر اروپا، کشورهای دیگر مانند کانادا، استرالیا، کره جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای شرکت در ائتلاف تازه‌ علیه ایران در نظر گرفته است.

 

Go Back

Comment