header photo

المیادین گزارش داد؛ آیا انتشار ویروس کرونا عمدی بود؟

المیادین گزارش داد؛

آیا انتشار ویروس کرونا عمدی بود؟

از قاچاق ناکام 21 لوله حاوی مواد بیولوژیکی از آمریکا به چین، تا سفر یک هیئت نظامی آمریکایی متشکل از 300 نفر، در اکتبر 2019 به شهر ووهان

برخی کارشناسان علوم بیولوژیکی، دولت آمریکا را در برنامه ریزی برای حمله بیولوژیک به چین، بنابر اعتبارهای جغرافیایی سیاسی، سهیم می دانند؛ بویژه آنکه شیوع ویروس کرونا در چین، همزمان شد با جشن های سال نو در این کشور.

المیادین نوشت: برخی کارشناسان علوم بیولوژیکی، دولت آمریکا را در برنامه ریزی برای حمله بیولوژیک به چین، بنابر اعتبارهای جغرافیایی سیاسی، سهیم می دانند؛ بویژه آنکه شیوع ویروس کرونا در چین، همزمان شد با جشن های سال نو در این کشور.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: در آغاز هفته جاری، دادگاه فدرال آمریکا اتهامی را متوجه چارلز لیبر، استاد دانشگاه هاروارد و دو نفر چینی کرد، مبنی بر اینکه ایشان برای قاچاق 21 لوله حاوی مواد بیولوژیکی به چین، تلاش کرده اند.

آنچه فرضیه امریکایی بودن منبع این ویروس را تقویت می کند، سیاست دولت ترامپ در مقابله با چین، با استفاده از تمام ابزارهاست؛ از جنگ های تجاری گرفته تا سلسله حملاتی با استفاده از ویروس های کشنده.

در همین رابطه، حوادث عجیبی برای چین اتفاق افتاد، که عامل آن، آمریکای شمالی بود و بارزترین آنها، حادثه رسیدن محموله مواد بیولوژیکی کانادایی، در مارس 2019، به چین بود، که حاوی ویروس های خطرناکی بود و کانادایی ها ادعا کردند که انتقال این محموله، در چارچوب اجرای بخشی از تلاش های پژوهشی برای حمایت از بهداشت جهانی صورت گرفته است. اما با توجه به تلاش هایی که برای پنهان ماندن محموله انجام شد، چینیها در این خصوص شکایتهای رسمی کردند.

یک هیئت نظامی آمریکایی متشکل از 300 نفر، در اکتبر 2019 به شهر ووهان چین رسیدند، تا در جشنواره بازی های نظامی به میزبانی چین شرکت کنند. در دوم نوامبر 2019، اولین ابتلا به ویروس کرونا در این ناحیه ثبت شد که در ادامه، این ویروس به سرعت منتشر شد.

هزینه شیوع این ویروس، برای چین، در تمام مقیاس ها، بسیار گران بود: تعطیلی پرواز ها و حرکت قطارها در اوج بزرگترین اعیاد سالانه در این کشور، ممنوعیت ترک شهر ووهان برای ساکنان آن، ایجاد بیمارستان سیار طی 5 روز، ویژه مبتلایان به ویروس کرونا و تعطیلی زندگی روزمره و مبادلات تجاری مهم با جهان.

در نتیجه، چه کسی می تواند در مورد هویت طرفی که از تمام این اتفاقات سود می برد، سخن بگوید؟ به راه انداختن جنگ با استفاده از سلاح بیولوژیکی، هزینه بسیار کمتری از درگیری اتمی دارد.

Go Back

Comment