header photo

امروزه ما با یک دربار زر و زور و تزویر مواجهیم

امروزه ما با یک دربار زر و زور و تزویر مواجهیم

 

استاد دانشگاه تهران با انتقاد از برخی نهاد ها گفت: مگر مردم عادی بدون همکاری نهادهای دولتی می‌توانند زمین‌های میلیاردی را تصاحب کنند؟

سعید زیباکلام از فعالین سیاسی، در مراسم ۱۳ آبان در دانشگاه تبریز با بیان اینکه امروزه ما با یک دربار زر و زور و تزویر مواجهیم اظهار داشت: این دربار زر و زور بسیار پیچیده‌تر از زمان ما و مبارزه ما با طاغوت است.

وی ادامه داد: شاید به برخی‌ها این واژه بر بخورد اما باید با این افراد که آرمان‌های انقلاب را قبول ندارند، مواجه شویم.

زیباکلام با بیان اینکه نظام باید اصلاحات ساختاری و اساسی را در بدنه خود انجام دهد، تاکید داشت: اگر افشاگری توسط فعالان عدالتخواه صورت گیرد، احتمالا قوه‌قضائیه وارد خواهد شد!

وی با انتقاد از محاکمه غیر علنی برخی از متهمین گفت: مشکل اینجاست که در پشت پرده‌ و به صورت پنهانی محاکمه مفسدین صورت می‌گیرد، وحید مظلومین، سلطان سکه در دادگاه خطاب به قضات می‌گفت:"من را فقط دستگیر کردید؟" چرا سلطان سکه محاکمه و اعدام شد اما خبری از افراد بانک مرکزی نشد.

وی افزود: مظلومین به تنهایی سکه تهیه نکرده بود بلکه وی از رابطین مسئولین بانک مرکزی بود.

زیباکلام با بیان اینکه چرا افشاگران فساد مجازات می‌شوند اما با عاملین فساد برخورد نمی‌شود گفت: مسئولین استانی که در ماجرای هفت‌سنگان دست داشتند، چه شدند؟

استاد دانشگاه تهران با انتقاد از مجلس، صداوسیما و رسانه‌ها در پیگیری ماجرای خصوصی‌سازی‌ها گفت: چرا به موضوع وام‌های میلیاردی و زمین‌خواری‌ها ورود نمی‌شود؟ مگر مردم عادی بدون همکاری نهادهای دولتی می‌توانند زمین‌های میلیاردی را تصاحب کنند؟

سخنران مراسم 13 آبان دانشگاه تبریز با پرسش این سوال که چرا کشت و صنعت مغان که ۴۰۰۰ هزار ملیارد ارزش داشته به قیمت ۱۸۵۰ میلیارد واگذار شده است، گفت: چرا در گزارش دیوان محاسبات اسامی کسی ذکر نشده است؟

وی تاکید داشت: ماشین سازی تبریز، ریخته گری و املاک ائل گلی‌اش در سال ۹۷ به قیمت کارشناسی سال ۹۴ واگذار می‌شود این درحالی است موضوعات ذیل را دیوان محاسبات اعلام کرده است نه من نوعی!

زیباکلام با انتقاد از فساد موجود در بانک ها ابراز داشت: یک نفر ۳۶ میلیارد وام می‌گیرد و برای اینکه پایش گیر نباشد داماد یکی از مهمترین وزرا را درگیر می‌کند!

Go Back

Comment