header photo

بهترین شرایط امنیتی؛ ۳۸درصد کاهش تجمعات، ۳۰ درصد افزایش سرقت

بهترین شرایط امنیتی؛ ۳۸درصد کاهش تجمعات، ۳۰ درصد افزایش سرقت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  به نقل از وزیر کشور گفته‌ است: علی‌رغم تمامی توسعه‌ها، برنامه‌ها، کارشکنی‌ها و رفتارهای خصمانه در بهترین شرایط امنیتی هستیم. دشمنان و معاندان با برداشت غلط از شرایط داخلی کشور و اتفاقات دی‌ماه سال گذشته فکر می‌کنند که می‌توانند امنیت داخلی را خدشه‌دار کنند اما هرگز موفق نخواهند شد. هر چه مردم ما را بیشتر تحت فشار قرار دهند مردم مقاوم‌تر می‌شوند. وی همچنین بیان داشته‌ست که طبق توضیحات وزیر کشور ۳۸ درصد تجمعات قشری در سه ماهه سال جاری نسبت به ماه مشابه در سال قبل کاهش یافته است

سیدحسن نقوی حسینی در توضیح جلسه ۶ مرداد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جلسه با حضور وزیر کشور و معاونانش برگزار شد و مواردی همچون موضوع بحران آب و مشکلات متعاقب آن، برخی آسیب‌های اجتماعی و سرقت‌ها در کشور، فرسوده بودن امکانات نیروی انتظامی مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین به نقل از جانشین نیروی انتظامی اظهار داشت که سامانه ثبت سرقت‌های متمرکز استانی برقرار شده که این باعث دقت در ثبت سرقت‌ها شده است. بر طبق گزارش نیروی انتظامی، میزان سرقت نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته‌ است. وی افزود: طبق توضیحات وزیر موضوع سرقت و حجاب و عفاف موضوعی بین دستگاهی است که وزارت کشور هم در این باره نقش اثرگذار دارد.

سرقت در حالی نسبت به سال گذشته ٣٠ درصد افزایش یافته که فرمانده نیروی انتظامی، حسین اشتری، در در روز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه گفته بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتهپلیس در مبارزه با بدحجابی ۴۰ درصد فعال‌تر شده است

فرمانده پلیس گفته است که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فعالیت‌های پلیس در زمینه عفاف و حجاب ۴۰ درصد افزایش یافته است.

حسین اشتری که در جمع ائمه جمعه سراسر کشور سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: گرچه ما به این حد نیز راضی نیستیم ولی برحسب قانون وظایف خود را به درستی انجام داده‌ایم.

او همچنین در مورد طرح ناظر که مربوط به تذکر به خودروهایی است که در آن‌ها بدحجابی صورت گرفته گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند که با برخورد محترمانه از آنها تعهد اخذ شده همچنین اعلام شده است در صورت تکرار، خودرو آنها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از مخالفان این طرح انتقاد کرده و گفته: بررسی ها نشان داده افرادی که با این طرح مخالفت دارند، دلیل آن این است یکی از بستگان آنها پیامکی از سوی پلیس دریافت کرده‌اند.

امروز همچنین خبری منتشر شد که پلیس از دو ماموری که در پارکی در تهرانپارس با نوجوانانی که مشغول آب‌بازی بودند برخورد کرده بودند، تقدیر کرده است.

  منبع:ایسنا

Go Back

Comment