header photo

بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در مورد شرایط حساس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور

بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

در مورد شرایط حساس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در راستای تلاش برای تحقق رسالت اتحاد سراسری همه ی بازنشستگان کشور ،و به منظور تحقق اتحاد و وحدت عمل همۀ  تشکل های بازنشستگی و نیروهای  همسو و  همگرا،  و هم چنین ، اتحاد عمل با سایر فعالان صنفی (کارگری و فرهنگی) و نیروهای مطالبه گر افشار مختلف زحتمکش  جامعه ، و با توجه به  شرایط حساس سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور و در راستای مخالفت و مقابله با خطراتی که ازناحیه امریکای متجاوز، استقلال وموجودیت کشور ما را تهدید می کند همزمان با لزوم فعالیت برای استیفای حقوق بازنشستگان و زحمتکشان جامعه،  موارد زیر را به عنوان چارچوب وکارپایه  اتحاد عمل و همکاری با تشکل ها و نیروها و گروه های مطالبه گر  مترقی و مردمی  اعلام می دارد:

۱-اتحاد سراسری بازنشستگان ایران ، اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا مبنی بر تحریمهای گستره و  لشکر کشی و آرایش جنگی در منطقه و خلیج فارس، و هرگونه سیاست مداخله جویانه و جنگ طلبانه خارجی را اکیدا محکوم نموده و علیه آن فعالانه موضع گیری  می کند. ما ازتمام بازنشستگان و کارگران و نیروهای مترقی کشور و منطقه می خواهیم که با هرگونه سیاست های جنگ افروزانه  آمریکا و دیگرکشور ها و همچنین نیروهای داخلی و خارجی که سهوا یا عامدانه در صدد تحمیل جنگ و تجاوز به کشورمان باشند با تمام قوا و ازهر طریق ممکن مقابله کنند. ما صراحتا اعلام می کنیم که بازنشستگان و کارگران وسایر زحمتکشان در ایران و کشورهای منطقه ، خواهان صلح پایدارند وبر این باوریم که قربانیان جنگ تنهازحمتکشان و فقرای جامعه وتهیدستان خواهند بود!

۲-اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با هر اقدام  ضد ملی از ناحیه  هرجریان  و گروه و جمعیتی که خواهان جنگ یا غالب شدن نیروی خارجی بر مدیریت و سرنوشت کشور باشد ،اکیدا مخالفت می کند .

۳_ اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، هر گونه همسویی و  همکاری با نیروهاو جریاناتی که بنحوی ازانحاء  در سرکوب مردم و مقابله با مطالبات و حق خواهی آنها و درعقب نگه داشتن کشور مشارکت ونقش داشته و خواهند داشت را رد می کند .

۴- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در این شرایط حساس کشور، ضمن تاکید بر حق فعالیت آزادانه و بدون محدودیت انجمن ها وتشکل های صنفی ومطالباتی ، خواستار آزادی فوری فعالان صنفی و سیاسی و دانشجویی ،و  خواستار خاتمه دادن به پرونده سازی، پیگرد و بازداشت ها ی  فعالان صنفی و سیاسی است.

۵- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با کلیه نیروهایی که در چارچوب تامین وحفاظت ازحقوق و منافع کلیه  بازنشستگان اعم از لشکری و کشوری و تامین اجتماعی ، کارگران و زحمتکشان و منافع ملی تلاش می کنند ، آماده همکاری و اتحادعمل است .

۶- در پایان ، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، تحقق  حقوق و منافع  بازنشستگان و کارگران و زحمتکشان را فقط در سایه اتحاد عملی آنها میسر می داند و به همین خاطر با درک شرایط حساس جامعه همۀ  گروه ها، تشکلها و اشخاص میهن دوست راحول محور تلاش برای تامین منافع  بازنشستگان و کارگران و زحمتکشان و دفاع از منافع ملی به اتحاد عمل و همکاری مشترک دعوت می کند.

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

اردیبهشت ۹۸

Go Back

Comment