header photo

حادثه کار در ماشین‌سازی تبریز: دو کارگر کشته و دو کارگر مصدوم شدند

حادثه کار در کارخانه ماشین‌سازی تبریز:

دو کارگر کشته و دو کارگر مصدوم شدند

چهار کارگر تاسیسات شرکت ماشین‌سازی تبریز، صبح سه‌شنبه ۲۰ خرداد دچار گازگرفتگی و به شدت مسموم شدند. دو تن از کارگران فوت کرده‌اند و دو تن دیگر بستری شده‌اند.

ناصر فرج‌زاده مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز در توضیح این حادثه به رسانه‌ها گفت چهار کارگر تاسیسات شرکت به منظور بازکردن دریچه‌های هوا وارد کانال فاضلاب شده بودند و دچار گازگرفتگی شدند.

فرج‌زاده جان باختن دو تن از کارگران را تایید و گفت: «وضعیت دو کارگر دیگر که در بیمارستان بستری هستند، رو به بهبودی است». وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی، مدت کوتاهی پس از بروز حادثه گفته بود مسموم شدگان که سه تن از آن‌ها بدحال بودند، به بیمارستان‌های الغدیر و طالقانی تبریز منتقل شده‌اند.

 مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز توضیحی درباره چگونگی دچار شدن کارگران به گازگرفتگی نداد، اما به گفته او درپی این حادثه، در کارخانه دو روز عزای عمومی اعلام شده است.

چهارشنبه ۱۴ خرداد نیز بخش تولید پالایشگاه تهران برای سومین بار طی سال‌های اخیر دچار آتش‌سوزی شد. یکی از کارگران کشته و یک کارگر دیگر نیز مصدوم شده بود.

در سال‌های اخیر حوادث ناشی از کار در ایران افزایش یافته است. بنا بر آمارهای رسمی، تعداد کارگرانی که سال ۹۸ جان خود را در نتیجه بروز حادثه کار از دست داده‌اند، به نسبت سال ۹۷ دو برابر شده است.

Go Back

Comment