header photo

خاکریزهای اقتصادی کشور را به دشمن واگذار کرده ایم

خاکریزهای اقتصادی کشور را به دشمن واگذار کرده ایم

از دولت می‌خواهم از شاهزدگی دست بردارد، چرا بدون برنامه ریزی و با شعارزدگی، خاکریزهای اقتصادی کشور را بدون مقابله و هزینه یکی پس از دیگری به دست دشمن واگذار و با تصمیم گیری و تصمیم سازی، روزمرگی مردم را قربانی انتقام جویی های جناحی می‌کنیم.  

معصومه آقاپور نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت از جمله گفت:

حتی یک ریال از اعتبارات سفر استانی آقای رییس جمهور در تبریز ۲۰۱۸ تخصیص پیدا نکرده است، برای طرح های استانی و احیای دریاچه ارومیه ۲۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اراضی کشاورزی گرفته شده است، تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: تدریس زبان ترکی در مقطع ابتدایی در دستور کار قرار گیرد؛  اعتبارات استانی را افزایش و اعتبارات خاص تامین فرسودگی صنایع مادر در دستور کار قرار گیرد!

چرا در مقابل هر تکانه اقتصادی یک مصیبت وارد کشور می‌شود، چرا در مقابل هر شوک مالی دچار تزلزل می شویم، چرا در مقابل تکانه های سیاسی بازار سرمایه دستخوش بحران می شود؛ آری در دنیا اقتصاد افق روشنی دارد و هر شوک مالی و سیاسی آنها را از یک نقطه به نقطه تعادلی بالاتر می‌برد.

برای مثال شوک مالی آمریکا در سال ۲۰۰۸ که باعث شد ارتقای فن آوری و نظام تولید متحول شود و بنگاه های اقتصادی رانت خوار و فرسوده از گردش اقتصاد خارج شود اما متاسفانه اقتصاد ما در این مرحله است که اصلا مهم نیست تکانه سیاسی، نظامی، ارزی و یا به واسطه تحریم باشد بلکه در هم ریخته و شکننده است.

وی افزود: آمریکا در همه موارد در چارچوب مزیت استراتژیک اقتصادی و ژئوپولتیکی ایران تصمیم می‌گیرد  اما افسوس که ما بدون برنامه ریزی و با شعارزدگی، خاکریزهای اقتصادی کشور را بدون مقابله و هزینه یکی پس از دیگری به دست دشمن واگذار و با تصمیم گیری و تصمیم سازی، روزمرگی مردم را قربانی انتقام جویی های جناحی می‌کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت محافظه کار و دست به عصا نمی‌تواند از این مارپیچ اقتصادی، جنگ رسانه ای و تبلیغاتی عبور کند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس دولت جوان، جسور، ریسک پذیر و شایسته سالار که نقش زنان در آن پررنگ باشد می‌خواهند.

وی افزود: اینکه به مردم بگوییم سه نفر مفسد اقتصادی اعدام شده‌اند در باور مردم در این مورد که نظام اداری فساد سیستمی دارد تغییری ایجاد نمی‌کند.

آقاپور تاکید کرد: اما اگر بگوییم تمام نهادهای غیراقتصادی از حوزه اقتصادی خارج می‌شوند یک تصمیم صریح، بزرگ و باور پذیر است و افق ایجاد می‌کند یعنی مردم باور می‌کنند قرار است زمینه های فساد کم شود.

رکود امروز به دلیل کمبود نقدینگی مواد اولیه و تقاضا نیست بلکه به دلیل این است که ما افق اقتصادی، مدیریت مالی، زیرساخت لازم و اطلاعات برای پرداخت یارانه ها و حامل های انرژی نداریم.

نماینده مردم شبستر با انتقاد از اینکه دیوار اعتماد بین مردم و مسئولان شکسته شده است، ادامه داد: هر سه قوای کشور به ویژه مجلس باید در بودجه ۹۸ تصمیم بزرگی برای اصلاح آن بگیرند تا تکلیف مردم و سرمایه گذار مشخص شود. ...

 

Go Back

Comment