header photo

در اعتراضات آخر هفته مهاباد۵ نفر جان باختند

در اعتراضات آخر هفته مهاباد۵ نفر جان باختند

نماینده مهاباد با اشاره به کشته شدن ۵ نفر در حوادث آخر هفته این شهر:، گفت: چرا در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز از تیر جنگی استفاده می‌کنند؟

وی با اشاره به حوادت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این شهر، گفت: چهارشنبه شب در یکی از میادین شهر مهاباد جوانی به نام مولودی با تیر کشته شد و پنج شنبه صبح مردم برای تشییع پسر جوان شرکت و حضور پیدا کردند. در مسیر برگشت از مراسم جمعیت افزایش یافت و مردم به سمت شهرداری و فرمانداری راه افتادند و شهر مقداری متشنج شد. در این بین متأسفانه ۴ نفر دیگر کشته شدند که یکی از آن آنها 15 سال دارد.

جلال محمودزاده با طرح این پرسش که «چرا در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز از تیر جنگی استفاده می‌کنند؟» در گفت‌وگو با جماران افزود: فرمانداری در حال بررسی بیشتر این موضوع است. من ایرادی را به نیروهای امنیتی دارم. فرد می‌خواهد حرف خود را بزند و مشکلاتش را مطرح کند، اما اینکه کشته شود جای تأسف و تأثر دارد. و تا امروز هم مشخص نیست چطور و چرا این اتفاق رخ داده است؟! ما این موضوع را از مسیر قانونی دنبال می‌کنیم. آنها در اعتراض به کشته شدن مظلومانه یک پسرجوان به خیابان آمده‌اند، اما به جای اینکه فضا را آرام و با معترضین صحبت کنند آن وقت ۴ نفر دیگر هم کشته می‌شوند و تعداد به ۵ نفر می‌رسد. این قضیه بسیار غم‌انگیز است. جریان را روز سه شنبه از طریق دو کمیسیون شوراها و امور داخلی و امنیت ملی و سیاست خارجی دنبال و پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: بسیاری از مردم به وضعیت معیشت معترض هستند. ما نتوانستیم معیشت موردنظر آن‌ها را فراهم کنیم؛ روسای جمهور شعار و وعده‌های بسیاری سر دادند و یک نمونه آن در مورد ایجاد اشتغال بود که نه تنها عملی نکردند بلکه برعکس عمل کردند! اگر دقت کنیم اکثر معترضین در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک و محروم هستند. در طول دوران انقلاب و در موضوع  تأمین اعتبارات، از نظر زیرساخت‌های توسعه‌ای به آن‌ مناطق ظلم شده است. این صداها در تمام شهرها چه مهاباد و چه در تهران باید شنیده شود.

 نماینده مردم مهاباد در ادامه با تأکید بر ضرورت شنیدن صدای اعتراض مردم توسط مسئولان افزود: مسئولان باید با دل و جان صحبت‌های معترضین را گوش کنند. نه آنکه با آن‌ها چکشی برخورد کرده و کاری کنند افراد جریحه‌دارتر شده و به خشونت و برخورد کشیده شوند و این به نفع مردم و کشور نیست. زیرا این امر آتش زیر خاکستر است؛ اگر در کوتاه مدت با زور مقابله کنیم باز هم در آینده کشور آبستن حوادث خواهد بود. ما نباید با این نوع برخوردها صورت مسئله را پاک کنیم. تمام دختران و پسران فرزندان این مملکت هستند، از جای دیگر که نیامده‌اند؛ باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، زیرا بسیاری از حرف‌های آن‌ها حق است. من از همین رسانه از مسئولان می‌خواهم حرف معترضین را بشنوند و آن‌ها را نادیده نگیرند کسانی که در خیابان هستند وطن خود را دوست دارند و شاید بیشتر از ما می‌خواهند کشور از هر گزندی محفوظ بماند به شرطی که حرمت آنان را حفظ کنیم....

Go Back

Comment