header photo

دهها تجمع اعتراضی در یک روز

دهها تجمع اعتراضی در یک روز

به گزارش رسانه های گروهی روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۹۹، حداقل ۳۱ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف کشور برگزارشد. به تعدادی از این تجمعات و خواسته های معترضین اشاره می کنیم:

ــ تجمع اعتراضی نگهبانان شهرداری تبریز در ساختمان شورای شهر

جمعی از نگهبانان شهرداری تبریز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در ساختمان شورای شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

ــ تجمع اعتراضی حواله داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان در تبریز

گروهی از حواله‌داران شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، در اعتراض به عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده به مشتریان، در مقابل این شرکت در تبریز، دست به تجمع اعتراضی زدند.

ــ تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

جمع زیادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل در ۲۱ شهر از جمله تهران، کرمان، بجنورد، رشت، اهواز، اصفهان، ایلام، تبریز، شوش، کرمانشاه، اسفراین، خرم‌آباد، کرج، اراک، مشهد، همدان، بروجرد، یزد، شیراز، شوش و هفت‌تپه در برابر مجلس، ساختمان استانداری، فرمانداری و تامین اجتماعی شهرهای خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان معترض خواستار مطالبات خود از جمله اجرای قانون همسان‌سازی حقوق، پرداخت پاداش آخر سال، رفع مشکلات موجود در بیمه تکمیلی و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان‌آور در محاسبات متناسب‌سازی شدند.

بازنشستگان شعارهایی از جمله: «همسان سازی حق مسلم ماست»، «استاندار، عدالت، عدالت»، «شعار ما این زمان، معیشت است و درمان»، «عدالت، عدالت، تامین اجتماعی، خجالت، خجالت» را سر دادند.

معترضین در این تجمعات اعتراضی بیان کردند که اگر طبق روال گذشته مطالبات آنها در سایه بی‌توجهی مسئولین نادیده گرفته شود، تا زمان رسیدگی به درخواستهایشان و احقاق حقوق مذکور، تجمعات اعتراضی متعدد دیگری بر پا خواهند کرد؛ در همین رابطه تجمع اعتراضی بعدی خود را ۴ بهمن ماه اعلام کرده‌اند.

ــ تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در تهران

آموزشیاران نهضت سوادآموزی، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت شغلی خود، در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان که از نقاط مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی خود به تهران آمده بودند، گفتند: «حدود ۶ هزار نفر هستیم که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی، بعد از پذیرفته نشدن در آزمون استخدامی ۲۰ تیر ماه ۹۹ شغل‌مان را از دست داده‌ایم و در عین حال سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی ما نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت ما را قبولی در آزمون اعلام کرده است

ــ تجمع اعتراضی کارگران هپکو اراک

کارگران هپکو اراک در اعتراض به شرایط تولید و عدم تهاتر بدهی‌‌های شرکت، در مقابل درب خروجی محل کارشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران این واحد صنعتی، علت این اعتراض را مطالبه از مسئولان در خصوص تهاتر بدهی‌های شرکت و حمایت دولت از تولید در هپکو عنوان کردند.

کارگران هپکو می‌گویند: «باید تهاتر بدهی‌های شرکت سریعترین زمان ممکن انجام شود تا قفل‌ها باز شده و تولید رونق بگیرد؛ از سوی دیگر، باید واردات ماشین‌آلات صنعتی و معدنی که توان ساخت آنها در هپکو وجود دارد، به جد ممنوع شود

ــ تجمع اعتراضی سهامداران بورس در تهران

تعدادی از سهامداران بورس در اعتراض به ریزش‌های اخیر بورس، در برابر ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

سهامداران معترض خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و محاکمه مدیران متخلف بورس شدند.

به گفته معترضین از ابتدای سال جاری با تبلیغات گسترده دولت و به خصوص روحانی، مردم وارد بازار سرمایه شدند و میلیون‌ها کد جدید بورسی صادر شد که اغلب این افراد بدون هیچ‌گونه آموزشی و به صورت مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کردند.

مشکل سرمایه‌گذاران در بازار بورس این است که از اواسط مرداد ماه، بورس شاخص روند نزولی در پیش گرفت و در این میان، سهام‌داران خرد و حقیقی بیشترین زیان را دیدند.

ــ تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران نیشکر هفت تپه، در حمایت از همکاران و فعالان کارگری این مجتمع، در محوطه این شرکت سومین روز تجمع اعتراضی خود را پشت سر گذاشتند.

کارگران معترض معتقدند که فعالین کارگری هفت‌تپه توسط مدیران این شرکت، تحت فشار قرار دارند و برگزاری این تجمعات برای سومین روز متوالی، در حمایت از این کارگران صورت گرفته است.

ــ اعتراض پزشکان شاغل در مراکز درمان سوءمصرف مواد در تهران

گروهی از پزشکان شاغل در مراکز درمان سوءمصرف مواد استان تهران، در اعتراض به تغییرات احتمالی در روال درمان بیماران معتاد، در برابر سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

در اعتراض به سیاستهای غیرکارشناسانه سازمان غذا و دارو و اظهارنظرهای غیرمسئولانه ریاست این سازمان درمورد تغییرات احتمالی در روال درمان بیماران اعتیاد ، ازجمله عرضه داروی متادون در داروخانه‌ها به بیماران این حوزه، پزشکان و پرسنل شاغل در مراکز درمان سوءمصرف مواد استان تهران تجمع کردند.

آنها نسبت به تبعات اجرای این سیاست نسنجیده برای چندمین بار به مسئولین سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین انجمن صنفی پزشکی کشور یادآور شدند که شیوع بیشتر اعتیاد و خروج بیماران از چرخه درمان به عنوان اصلی‌ترین تبعات اجرای این تصمیم است.

ــ تجمع اعتراضی سرایداران و خدمتگزاران مدارس در تهران

سرایداران و خدمتگزاران مدارس در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

سرایداران معترض همراه با در دست داشتن بنرهایی، اقدام به سر دادن شعارهایی از جمله «خط فقر ۱۰ میلیون، حقوق ما ۲ میلیون» نمودند.

ــ تجمـع اعتراضی سهامداران در کرمانشاه

جمعی از سهامداران موسسه کوثر در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان، در مقابل ساختمان بانک سپه واقع در میدان آزادی کرمانشاه دست به تجمـع اعتراضی زدند. این سهامداران به نحوه محاسبه قیمت سهام خود معترض هستند.

ــ تجمـع اعتراضی کارمندان و استادان دانشگاه آزاد در تهران

جمعی از کارمندان و استادان دانشگاه آزاد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمـع اعتراضی زدند.

از جمله خواسته‌های معترضین، همسان‌سازی حقوق پرستاران دانشگاه آزاد با سایر پرستاران، اعمال افزایش حقوق ۵۰ درصدی و همچنین همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضاء هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی عنوان شده است.

ــ تجمـع اعتراضی حواله‌داران سایپا در تهران

جمعی از رانندگان و حواله‌داران سایپا در اعتراض به تحویل نگرفتن خودروهای ثبت نامی خود، در مقابل ساختمان این شرکت دست به تجمـع اعتراضی زدند. معترضین در این تجمـع اعتراضی، شعارهایی از جمله «دزدهای کت و شلواری، حق ماها رو خوردن، ماشینامون رو بردن» و «سایپا خیانت می‌کنه وزیر حمایت می‌کنه» را سر دادند.

ــ تجمـع اعتراضی غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار اهواز

غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شورای شهر اهواز دست به تجمـع اعتراضی زدند.

یکی از غرفه‌داران در این باره گفت: «براساس قانون فقط مالکان می‌توانند در میدان الغدیر مشغول به کار باشند و عده‌ای از دوستان ما که سابقه ۳۰ ساله دارند؛ متاسفانه طبق احکامی که در این باره صادر شد، حق کار کردن در این میدان را ندارند

وی افزود: «اکنون پس از گذشت یک سال از صدور حکم، ۹۰ درصد غرفه‌های الغدیر اجاره داده شدند، تمام خواسته ما این است که بر اساس احکام صادر شده مستاجری در میدان الغدیر حضور نداشته باشد

 

Go Back

Comment