header photo

راه اندازی مجدد کارخانه چرم مغان فرصت اشتغال برای ۴۰۰ نفر

راه اندازی مجدد کارخانه چرم مغان

 فرصت اشتغال برای ۴۰۰ نفر

استاندار اردبیل گفت: کارخانه چرم مغان به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی تعطیل شده در استان، احیا و طبق برنامه ریزی های انجام یافته، با عملکردی جدید به چرخه تولید باز می گردد.

به گزارش ایلنا اکبر بهنام‌جو در بازدید از کارخانه راکد چرم مغان گفت: در فاز نخست فعال سازی کارخانه چرم مغان برای بیش از ۴۰۰نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.

وی افزود:تفاهم نامه‌ای بین صاحب این ملک و دستگاه های اجرایی مرتبط منعقد  و بزودی، فاز اول آن،  احیاء و در اختیار پارک  علم و فن آوری و صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل  با یادآوری اینکه  مجموعه چرم مغان در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر اردبیل واقع شده است گفت: به لحاظ علاقه سرمایه‌گذار و آمادگی دستگاه‌های اجرایی ، تلاش می‌کنیم واحد مذکور به محلی مناسب برای اشتغال جوانان در زمینه های مختلف تبدیل شود.

بهنام جو تصریح کرد: در صورت بازسازی کامل مجموعه که خوشبختانه از زیرساخت هایی چون برق، آب، گاز و راه برخوردار است و با افزوده شدن فرآیندها و قابلیت‌هایی مانند فروش، بازاریابی، صادرات و حتی شهربازی سرپوشیده به آن ، برای دو تا سه هزار نفر از جوانان استان به انحای مختلف و در بلند مدت امکان شغلی ایجاد می شود.

سرمایه گذار این مجموعه نیز در جریان بازدید استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی آمادگی خود را برای احیای مجدد با رویکردهای مختلف تولید محصولات زنجیره‌ای چرمی به صورت صنایع دستی و نیز احداث واحدهای خدماتی و گردشگری اعلام کرد.

 کارخانه چرم مغان یکی از واحدهای تولیدی محصولات چرمی با برند معتبر بوده که حدود 8 سال است دستگاه های این کارخانه به دلیل آلودگی های زیست محیطی بلا استفاده رها شده و جز واحدهای راکد است و در سال۹۰ به دلیل آلودگی زیاد و با اخطار محیط زیست با۱۵۰ کارگر فعال تعطیل شد.

کارخانه چرم مغان در زمینی به مساحت۱۶ هکتار در ۳کیلومتری اردبیل به نمین واقع شده و به لحاظ دارا بودن سوله های مجهز به مساحت۲۲هزار متر مربع ، استعداد احیای مجدد با کاربری های مختلف گردشگری، شهربازی، تولید گیاهان دارویی و دانشگاه علم و صنعت، اقدامات زیربنایی صنعتی و دانش بنیان را دارد.

Go Back

Comment