header photo

رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۷۹ نفر رسید که متاسفانه از این تعداد تاکنون ۲۶ نفر فوت کرده‌اند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 279 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد تاکنون 26 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: در طول 24 ساعت گذشته 58 مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده و در مجموع 279 مورد مثبت کرونا داریم و بیش از 400 نفر در بیمارستان‌های استان مشکوک به کرونا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن هشدار درباره رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: به حالت تصاعدی 50 درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کویید 19 بودند و هرکدام از مبتلایان حداقل 3 نفر را به ویروس مبتلا کرده‌اند؛ به عبارت دیگر فقط 10 درصد مبتلایان به بیمارستان مراجعه‌ می‌کنند و مابقی در شهرها در حال انتقال ویروس هستند.

وی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین‌ماه 9 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی مبتلا به کرونا خواهند شد. هم اکنون 10 هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی به وضع بدتری خواهیم رسید.

صومی ادامه داد: خواهشمندیم به معنای واقعی بیرون نروید ما مبتلایی داریم که دو هفته پیش فقط به مراسم عزا و ختم رفته‌ یا در تجمع و مجتمع‌های تجاری و بازارها حضور یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 9 درصد از مبتلایان کرونا در استان فوت شده‌اند و امروز افرادی که فوت شدند به قدری دیر مراجعه کرده بودند که فقط 10 ساعت در بیمارستان زنده ماندند.

وی یادآوری کرد: همه تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس متمرکز شده است از این‌ رو بهترین راه همان پیشگیری و بهترین راه پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و تجمع نکردن در بیرون و ماندن در خانه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا بر اثر تردد در اجتماعات مبتلا شده‌اند

Go Back

Comment