header photo

رونمایی از تابلوی تحسین انگیز مجاهدان مشروطه

رونمایی از تابلوی تحسین انگیز مجاهدان مشروطه

مراسم بزرگداشت یکصدوچهارمین سالگرد وفات ستارخان، سردار ملی و آیین رونمایی از جدیدترین اثر استاد صابر بقال اصغری با نام مجاهدان مشروطه، در محل تالار اندیشه ائل گلی با حضور کثیری از مقامات شهری، هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد.

خالق تابلوی فوق العاده زیبای مجاهدان مشروطه، استاد صابر بقال اصغری در این مراسم اشاره کر: با توجه به علاقه زیادی که به سردار ملی داشتم، اولین تمرینم را از نقاشی ستارخان آغاز کرده ام که در واقع دلیل اصلی نقاش شدن من ستارخان بود.

این هنرمند نقاش تبریزی افزود: در دوره ای دیگر با سنگ ها تابلویی خلق کردم که چهره ستارخان را دربرگرفته و در موزه مشروطه ماندگار شد که باز هم نتیجه علاقه ام به مجاهدان مشروطه بود.

وی با بیان این‌که همیشه از بابت فرا رسیدن روز ۲۵ آبان که متعلق به سالگرد وفات ستارخان است، دلم می گرفت که چرا به اسطوره ها و قهرمانانمان ارزش نمی‌دهیم. افزود: باید به اطلاع برسانم، خوشبختانه گروهی در حوزه تبریز 2018 بدون وابستگی به نهادی خاص و به صورت مردمی در حال فعالیت هستند و به زودی نتیجه اقدامات آنها را خواهید دید.

وی در خاتمه با ذکر این نکته که تا نفس در بدن دارم برای تبریز کار خواهم کرد و گفت: پارک مفاخر تبریز هویت ماست و لذا در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان کارهای بزرگی انجام خواهیم داد تا برای آیندگان ماندگار باشند.

شایان ذکر است؛ تعداد زیادی از آثار استاد بقال اصغری در پارک مفاخر تبریز در معرض دید عموم قرار دارد.

 

Go Back

Comment