header photo

زلزله آذربایجان شرقی، و شمال غرب ایران را لرزاند

زلزله آذربایجان شرقی، و شمال غرب ایران را لرزاند

با کمال تاسف بر اثر این زلزله ۵.۹ ریشتری، تعدادی کشته و زخمی به جای مانده و دهها واحد مسکونی نیز تخریب شده است.

تهران- ایرنا- زلزله ۵.۹ ریشتری شهر «تَرْک» در استان آذربایجان شرقی، استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا،  زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایرنا گفت: هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی وصول نشده است.

محمدباقر هنر افزود:‌ شدت این زمین لرزه به حدی بود که در تبریز و دیگر شهرهای اطراف احساس شد.

وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان نیز از اعزام ۸ تیم ارزیاب از شهرستان های سراب، بستان آباد و میانه به این منطقه خبرداد و گفت: تاکنون تلفات و یا مجروح احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز نیز در این باره افزود: این زمین لرزه خسارت جانی نداشته و تاکنون گزارشی در این زمینه منتشر نشده است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی درخصوص زلزله بامداد جمعه این استان اظهار داشت: این زلزله تعدادی از منازل مسکونی ۳ روستای شهرستان میانه را تخریب کرد.

فرزاد رحمانی افزود: کارشناسان اورژانس برای کمک به مصدومان احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت جانی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: تیم‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز اتوبوس آمبولانس‌های مراکز تبریز، زنجان و اردبیل به منطقه اعزام می‌شوند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تاکنون ۵ نفر در اثر وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند.

فرزاد رحمانی به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد از هموطنان مان در روستاهای پیرامون شهر ترکمنچای شهرستان میانه به دلیل زمین لرزه جان باخته اند

وی تعداد مصدومان این حادثه را ۲۰ نفر اعلام کرد.

در همین حال محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد که بر اثر زمین لرزه ۳۰ واحد مسکونی در شهرستان میانه تخریب شده اند.

طبیعی است که ابعاد این فاجعه بیش از آن است که تا کنون گزارش شده است.  

فرقه دمکرات آذربایجان ضمن همدردی با زلزله زدگان از همه هموطنان بویژه از اعضا و هواداران می طلبد تا به یاری زلزله زدگان به شتابند.

 

Go Back

Comment