header photo

زلزله با بزرگای ۶.۵ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند

زلزله با بزرگای ۶.۵ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند

زلزله با بزرگای ۶.۵ ریشتر ساعت ٢٠:٠٧ یکشنبه ۴-٩-٩٧ استان کرمانشاه را لرزاندکمی پس از زلزله هلال احمر، ۶ تیم به کانون زمین لرزه از گیلان غرب و قصر شیرین اعزام کرد. مرتضی سلیمی، رییس امداد و‌نجات نیز اعلام کرد که زلزله در مناطقی اتفاق افتاده است که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته، بازسازی شده است.

مرکز لرزه‌نگاری جهانی، کانون زمین‌لرزه را در مرز کرمانشاه و کردستان عراق اعلام کرده است. شدت زمین‌لرزه امشب کرمانشاه به حدی بوده که در استان‌های بغداد، سلیمانیه، کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار، دیالی، ذیقار، کربلا و نجف، عراق و کویت هم احساس شد و گفته می‌شود بیش از نیم دقیقه آن مناطق را به لرزه در آورده است. همچنین کمی پس از پس لرزه‌های اولیه، پس لرزه ۵٫۲ ریشتری در مناطق زلزله زده گزارش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر سازمان اورژانس ایران آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را ۵۵۳ نفر اعلام کرده است.

پیشتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری "مهر" آمار مجروحان در زلزله کرمانشاه را ۵۱۳ نفر اعلام کرده و گفته بود که ۲۳۵ نفر در سرپل ذهاب، ۱۰۸ نفر در گیلانغرب و ۹۷ نفر در قصرشیرین مجروح شده اند.

پس از زلزله، چهار پس لرزه در سرپل ذهاب و حوالی قصرشیرین در مرز ایران و عراق رخ داده که بزرگی آنها بین ٥.٢ و چهار گزارش شده است. پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از حضور مردم در خیابان‌ها از ترس پس لرزه‌ها است.

به گفته سخنگوی ارتش، یگان‌های نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف مستقر شده و برقراری امنیت را به عهده گرفته‌اند.

 

Go Back

Comment