header photo

علت انفجار کلینیک درمانی «سینا اطهر» اعلام شد

علت انفجار کلینیک درمانی «سینا اطهر» اعلام شد

شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر کلینیک درمانی «سینا اطهر» واقع در خیابان شریعتی تهران در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشته شدن دست‌کم ١٩ نفر در جریان این حادثه خبر داد. اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرده است که تاکنون اجساد ۱۸ تن از جان‌باختگان حادثه شب گذشته آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر «جهت تعیین علت فوت» به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ صبح چهارشنبه از بازداشت چهار نفر در رابطه با این حادثه خبر داد. سردار کیوان ظهیری در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت:  

«مقام محترم قضائی شب گذشته و پس از وقوع این حادثه دستور بازداشت چهار نفر را در رابطه با این حادثه صادر کرد. یکی از این افراد که در محل حضور داشت توسط پلیس بازداشت شد و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.»

چند ساعت قبل از اعلام این خبر جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده بود که پلیس چهار نفر از جمله مدیرعامل، مدیر داخلی، مدیر تصویربرداری و متصدی سانترال کلینیک سینا را تحت نظر دارد و در حال بازجویی است.  

علت حادثه به نقل از دادستان تهران، انفجار سه کپسول اکسیژن در اتاق عمل این کلینیک گزارش شده است. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز تأیید کرد که علت انفجار دپوی کپسول‌های اکسیژن در اتاق عمل بوده است. منصور درجاتی درباره نهادهای پاسخگو گفت:

«مناسب نبودن شرایط ساختمان به نظارت سایر نهادها برمی‌گردد. وزارت بهداشت استانداردهایی برای چنین اماکنی دارد که باید دید تا چه میزان این استانداردها در کلینیک سینای اطهر رعایت شده است. در مورد رعایت الزامات ایمنی در سایر ساختمان‌های قدیمی مشابه کلینیک سینای اطهر باید نهادهایی مانند شهرداری، آتش‌نشانی، استاندارد و نهادهای ناظر بالادستی اظهارنظر کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه سخنانش افزود:

«اکنون وزارت بهداشتی باید اعلام کند که آیا دپوی کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینای اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟»

آتش‌نشانی تهران اعلام کرده است که با شناسایی پیکر کشته‌شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان‌باختگان از پزشکان و کادر اتاق عمل بودند. حال برخی مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

Go Back

Comment