header photo

قطعنامه اضطراری کنگره کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

قطعنامه اضطراری کنگره کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

تصویب قطعنامه اضطراری در کنگره کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در همبستگی با مبارزات مردم در ایران و محکومیت کشتار معترضین بعد از قتل حکومتی ژینا مهسا امینی 

کنگره کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، که با شرکت بیش از هزار نماینده از ‌۳۰۰ تشکل سراسری اتحادیه ای از ۱۳۰ کشور جهان، که ۲۰۰ میلیون عضو را بعنوان بزگترین کنفدراسیون‌جهانی نمایندگی می‌کند، به اتفاق‌آرا قطعنامه‌ای شدیدالحن در محکومیت سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت و‌ در همبستگی با مبارزات کارگران و تشکل‌های صنفی، زنان و گروه‌های تحت‌ستم ایران تصویب نمود. این‌ قطعنامه صبح ۲۱ نوامبر (٣٠ آبان) به وقت ملبورن استرالیا، که کنگره "آی‌تی‌یوسی" در آنجا برگزار می‌گردد، به تصویب رسید و‌ ترجمه متن کامل آن در زیر درج شده است.

متن قطعنامه:

قطعنامه اضطراری- بیانیه در همبستگی با ایران

کنگره سرکوب وحشیانه و کشتار مردم ایران توسط رژیم زن ستیز این کشور، که به دنبال قتل مهسا امینی به خیابان‌ها آمده‌اند، را محکوم می کند. زنان ایرانی با حمایت مردان، در سراسر کشور شجاعانه برای حقوق خود دست به اعتراض زده اند، و تشکلها در اعتراض به سرکوب سبعانه اعتصاب کرده اند. صدها نفر به قتل رسیده‌اند، چندین معترض بازداشت شده به اعدام محکوم شده و ۱۵ هزار نفر نیز زندانی شده‌اند

آخرین موج جدید سرکوب حاکمیت در تدوام نقض سیستماتیک حقوق اساسی مردم ایران از جمله حقوق آنها برای آزادی تشکل‌ها و حق تشکل‌یابی وهمچنین آزادی بیان صورت گرفته است. ایران همواره به عنوان یکی از بدترین کشورهای جهان برای حقوق کارگران در شاخص حقوق جهانی کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری ITUC رتبه بندی می‌شود. اعضای چندین تشکل صنفی فقط به دلیل مبارزه برای دستیابی به حقوق اساسی و نیز ارتقاء حقوق کارگران، در حال گذراندن احکام طولانی مدت در زندان هستند.

این رژیم به طورمداوم حقوق بنیادی زنان، اقلیت های مذهبی و قومی، فعالان سیاسی و جامعه «ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس» را نقض کرده است.

کنگره:

- خواهان آزادی فعالین صنفی و کارگری زندانی و همه افرادی می باشد که با نقض آشکار قوانین بین‌المللی بازداشت و زندانی شده‌اند.

- سرکوب حقوق بنیادی زنان و دختران و حملات به زندگی آنها توسط دولت ایران را محکوم می کند.

- از مقامات ایران می‌خواهد که به خشونت خود علیه زنان و دختران پایان دهند و از آنها می‌خواهد به حقوق زنان، دختران و همه ایرانیان در خصوص آزادی تجمع، آزادی بیان، استقلال بدنی و امنیت فردی احترام بگذارد.

- به همبستگی قاطع با کارگران ایران و تشکل های آنان در مبارزه برای حقوق کارگری ادامه میدهد.

- تاکید می‌کند که ایران باید مقاوله نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار را تصویب و بطور کامل اجرا نماید و به اعلامیه جهانی حقوق بشر، بویژه اصل ۲۳ آن، بطور کامل احترام بگذارد.

- حمایت گسترده و پرقدرت بین المللی از سوی اتحادیه های کارگری، سایر تشکل ها و اذهان عمومی از مردم ایران را مورد قدردانی قرار داده و از آن استقبال می کند.

21 نوامبر 2022

Go Back

Comment