header photo

مالیات باید در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشد

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان ‌شرقی:

مالیات باید در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشد

گردهمایی یک روزه دادیاران مسئول ادارات کل امور مالیاتی منطقه 3 کشور، با حضور مسئولان ستادی سازمان امور مالیاتی کشور، دادیاران مسئول و دادیاران دادستانی انتظامی مالیاتی ادارات کل امور مالیاتی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان، در تبریز برگزار شد .
مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان ‌شرقی، برگزاری این گردهمایی ‌ ها را در پیشبرد اهداف سازمان امور مالیاتی کشور مهم دانست و گفت: قطعا برگزاری این نشست‌ها موجب هم‌گرایی و هم‌افزایی خواهد بود و نیاز هست این نشست‌ها، به طور مستمر در مناطق مختلف برای تبادل ایده ها و افکار برگزار شود تا با یک وحدت رویه در سازمان عمل شود.
نقش نظام مالیاتی در تحقق سیاست های کشور بسیار مهم و کلیدی است
غلامرضا شریفی به نقش سازمان امور مالیاتی در تامین درآمدهای کشور اشاره کرد و افزود: امروز نقش و جایگاه سازمان امور مالیاتی در تامین درآمدها به منظور تامین هزینه های جاری نقشی قابل توجه است و با عنایت به شرایط حساس اقتصادی و تحریمی که در آن هستیم و توجه به مصوبات و شعارهایی که هر ساله رنگ بوی اقتصادی دارد، نقش نظام مالیاتی در تحقق سیاست های کشور بسیار مهم و کلیدی است.
رضایت مودیان و مسئولیت اجتماعی در وصول مالیات باید رعایت شود
وی تکریم ارباب رجوع و سلامت اداری را سرلوحه برنامه های سازمان دانست و گفت: رضایت مودیان و مسئولیت اجتماعی در وصول مالیات باید رعایت شود و سلامت ادار ی یکی از رویکردهای اساسی ایجاد دادستانی انتظامی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور است.
مالیات اساسا باید در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشدمدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان ‌ شرقی ادامه داد: در عین حال که وصول درآمدهای مالیاتی را در دستور کار قرار داریم باید این دقت نظر را داشته باشیم که مالیات اساسا باید در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشد.
وی اذعان کرد: خطوط قرمز ما دستگاه های نظارتی هستند و حضور دستگاه های نظارتی از زاویه پیشگیری که بتوانیم شرایطی را چه در داخل دستگاه و چه در محیط اجتماعی ایجاد کنیم تا مردم با طیب خاطر و بدون دغدغه در پرداخت مالیات مشارکت نمایند، تاثیر بسزایی داشته است.
کار نظام مالیاتی کاری سخت و پرمسئولیت است
شریفی با تاکید بر اینکه کار نظام مالیاتی کاری سخت و پرمسئولیت است، گفت: مودیان ما مردم فرهنگ مداری هستند و در شرایط گوناگون و صحنه های مختلف به میدان عمل آمده اند و از دولت حمایت کردند و فضای انسان دوستانه را به ما ثابت کردند.مدیرکل امور مالیاتی استان در پایان ضمن قدردانی از زحمات دستگاه‌های نظارتی استانی و سازمان متبوع خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی در تامین اطمینان و اعتماد مودیان و ایجاد فضایی امن برای انجام وظایف کارکنان نقش غیر قابل انکاری دارند و امید داریم در سایه تلاش و کمک و یاری همه دستگاه ها کشوری آباد و سرافراز داشته باشیم.
در ادامه این نشست، کارگروه تخصصی جهت بررسی و تصمیم گیری در مورد اهداف گردهمایی شروع به فعالیت کرد.

Go Back

Comment