header photo

نا رضایتی شدید کارگران و مردم منطقه از عملکرد مدیران معدن طلای زرشوران

نا رضایتی شدید کارگران و مردم منطقه از عملکرد مدیران معدن طلای زرشوران

در پی اختلاف فنی بین کارفرما و پیمانکار و توقف استخراج ماده معدنی از بزرگترین معدن طلای ایران، صدها کارگر معدن بیکار شده اند و مشکلات فنی و اختلافها هنوز به قوت خود باقی است. این در حالی است که مدیر معدن زرشوران خبر از انتخاب پیمانکار جدید داده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به وضعیت معدن زرشوران و توقف فعالیت و عدم تمدید قرارداد ۱۲۰ کارگر آن خبر داد.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به درخواست سوال از محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن به‌خاطر وضعیت نامساعد معدن طلای زرشوران و توقف فعالیت استخراج آن از چندماه گذشته، اعلام کرد: باتوجه به این‌که نحوه مدیریت و نظارت بر عملکرد مدیران معدن زرشوران به‌نحوی است که مردم منطقه و کارگران معدن به‌شدت ناراضی هستند، از وزیر صنعت در این رابطه سوال کردیم.

او گفت: متاسفانه مدیران فعلی معدن زرشوران استخراج از این معدن را در راستای نادیده گرفتن حق و حقوق ساکنان این منطقه تلقی کرده و مردم و کارگران معدن نیز به‌شدت ناراضی هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای مردم منطقه و کارگران معدن زرشوران یادآور شد: مردم و کارگران معدن از این وضعیت ناراضی هستند، این درحالی است که نحوه برخورد مدیران با مشکلات کنونی، درستی داعیه مردم را به اثبات رسانده و تایید می‌کند.

محبی‌نیا با اشاره به این‌که طرح این سوال باید در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گیرد، خواستار رسیدگی عاجل به این طرح سوال شد و با تاکید بر لزوم تحرک بیشتر مجلس نسبت به رسیدگی به سوالات نمایندگان، ابراز امیدواری کرد که پس از اتمام تعطیلات تابستانی مجلس و آغاز به‌کار مجدد پارلمان، رسیدگی به این سوال در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، در پی اختلاف فنی بین کارفرما و پیمانکار و توقف استخراج ماده معدنی از بزرگترین معدن طلای ایران، صدها کارگر معدن بیکار شده اند و مشکلات فنی و اختلافها هنوز به قوت خود باقی است. این در حالی است که مدیر معدن زرشوران خبر از انتخاب پیمانکار جدید داده است.

 

Go Back

Comment