header photo

چهار کارگر نیشکر هفت تپه و دو خبرنگار مستقل کارگری دستگیر شدند

چهار کارگر نیشکر هفت تپه و دو خبرنگار مستقل کارگری دستگیر شدند

از روز گذشته تا امروز ۲۴ تیر، چهار کارگر کارخانه نیشکر هفت‌تپه و دو خبرنگار مستقل حوزه کارگری دستگیر شده‌‌اند. دو تن از کارگران بازداشتی به کرونا مبتلا هستند.   

بر اساس خبری که کارگران نیشکر هفت‌تپه به کانال تلگرامی مستقل کارگران هفت‌تپه ارسال کرده‌اند، دوشنبه ۲۳ تیر/ ۱۳ ژوئیه، اسماعیل محمد ولی، خبرنگار کارگری و یک عکاس که نامش مشخص نیست توسط پلیس اطلاعات و امنیت شوش و به دستور مرتضی بهمنی، فرمانده این نیروها دستگیر شده‌‌اند.

گفته می‌شود دو خبرنگار مستقل بازداشت شده مجوز داشته و در راستای مسائل خبرنگاری به هفت‌تپه رفته بودند. 

همچنین به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، روز سه‌شنبه ۲۴ تیر/۱۴ ژوئیه،‌ چهار فعال کارگری نیشکر هفت‌تپه که بعد از اعتصاب به سوی منزل می‌رفتند توسط پلیس امنیت شهرستان شوش بدون دلیل و بدون حکم قانونی بازداشت شدند. 

فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه خبر دستگیر‌ی‌ها را تأیید کرد و خبر داد که مسلم چشمه‌خاور، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر، ساعت ۱۱صبح امروز توسط پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شوش دستگیر شدند. این کارگران بازداشتی به زندان دزفول منتقل شده‌اند. 

به گفته زیلابی، محمد خنیفر و یوسف بهمنی در حالی بازداشت شده‌اند که به کرونا مبتلایند و اکنون دوران نقاهت خود را سپری می‌کردند. 

وضعیت کرونا در ایران وخیم و در زندان‌ها وخیم‌تر است. هر هفته بر شمار زندانیان مبتلا به کرونا افزوده می‌شود. برخی از زندانیان سیاسی و مدنی و عقیدتی حتی در این شرایط خاص بحران کرونا نیز حق آزادی یا آزادی موقت ندارند. به این دلیل، جمعی از زندانیان سیاسی سابق و خانواده‌های زندانیان سیاسی فعلی، شامگاه دوشنبه ۲۳ تیر با راه‌اندازی کارزاری با عنوان «نه به شکنجه با کرونا» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب زندانیان، خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی در ایران شدند.

تاکنون هزاران کاربر فارسی زبان در توئیتر با هشتگ‌ #شکنجه_با_کرونا با این کارزار همراهی کرده‌اند.

Go Back

Comment