header photo

کارگران آذرکنترل خواستار ادامه کار هستند کارفرما ماشین آلات کارخانه را می فروشد

کارگران آذرکنترل خواستار ادامه کار هستند

کارفرما ماشین آلات کارخانه را می فروشد

جمعی از کارگران کارخانه «آذر کنترل» خطاب به مسئولان نسبت به تعطیلی ناگهانی و خروج ابزار تولید این کارخانه قدیمی هشدار داده و خواستار رسیدگی به وضعیت آن شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه «آذر کنترل» از تعطیلی ناگهانی و فروش بخشی از ماشین‌آلات این واحد تولیدی ازسوی کارفرمای کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که در این کارخانه مشغول به کار هستیم، علیرغم چند ماه مزد معوقه، زیان‌های مالی و روحی زیادی را هم متحمل شده‌ایم، در تشریح وضعیت محل کار خود افزودند: به دنبال شیوع ویروس کرونا کارفرمای کارخانه «آذر کنترل» که در زمینه تولید انواع رگلاتور بخاری و آبگرمکن فعالیت تولیدی دارد، کارخانه را موقتا تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل اعلام کرد و قرار بود کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا اقدام کنند، اما طی روزهای گذشته که چند تن از همکاران برای پیگیری وضعیت شغلی خود به کارخانه رفته بودند متوجه شدند کارفرما در حال انتقال تعدادی از ماشین‌آلات کارخانه به خارج آن است. وقتی علت را از مدیر کارخانه جویا می‌شوند، ایشان اعلام کرد به دلیل افزایش فشارهای مالی کارخانه، امکان ادامه فعالیت تولیدی در کارخانه را ندارند و این ماشین‌الات فروخته شده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران کاری برای انجام نخواهند داشت، در ادامه گفتند: قرار بود تعطیلی کارخانه تا پایان اردیبهشت ماه موقتی باشد و کارگران اول خرداد ماه به کار سابق‌ خود بازگردند.

به گفته آنها، طی سال‌های گذشته کارفرمای شرکت آذر کنترل، یک ماه فروردین ماه را به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام می‌کرد و بعد از گذشت این وقفه یکماهه، کارگران را به کارشان بازمی‌گرداند اما در سالجاری این وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا دو ماهه شده و در حال حاضر نیز به صورت شفاهی خبر تعطیلی کارخانه را به ما اعلام کرده‌اند.

این کارگران خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه روند فروش ابزار تولید، به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

به گفته کارگران آذر کنترل، تعطیلی کارخانه و فروش ماشین‌آلاتی که تا مدتی پیش در حال تولید بودند، نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

شرکت آذر کنترل در سال 1372 بعنوان اولین تولید کننده شیر کنترل آبگرمکن های گازی در کشور با رعایت استاندارد های جهانی و دریافت علامت استاندارد ملی ایران شروع به فعالیت نمود.

بهره مندي از نيروهاي متخصص و مجرب، در اختيار داشتن مجموعه اي کامل از ماشين آلات و تجهيزات مدرن، به کارگيري روش هاي نوين و تلاش و پشتکار مديران و رعايت کيفيت و استفاده از استانداردها و نرم افزارهاي روز دنيا، باعث گرديده که محصولات این شرکت با کيفيت مطلوب آرامش خاطر را به مشتریان خود هديه دهد.

کارخانه آذر کنترل دارای فضای تولیدی به متراژ 3000 متر در سه سوله و فضای اداری 650 متر در زمینی به وسعت 5000 متر در شهر صنعتی البرز در استان قزوین مشغول به فعالیت می باشد.

نیروی انسانی: تعداد افراد شاغل در کارخانه آذر کنترل 120 نفر و تعداد افراد شاغل در دفتر مرکزی واقع در تهران 15 نفر می باشد.

Go Back

Comment