header photo

مافیای اقتصادی سپاە چگونە عمل میکند؟

مافیای اقتصادی سپاە چگونە عمل میکند؟

پشت پرده افزایش قیمت ارز و فشار اقتصادی به دولت!

دکتررنانی .اقتصاددان واستاد دانشگاه اصفهان

تمام شواهد نشان میدهد که ماجرای "ارز" یک اقدام کاملا سیاسی برای زمین گیر کردن دولت است و دست سپاه همان اندازه که در ماجرای دستگیر محیط زیستی ها و قتل سیدامامی آلوده است در ماجرای ارز هم آلوده است. بازپس گیری شرکت های خصوصی شده در دو دهه اخیر از سپاه رویداد کوچکی نیست که مقاومتی در پی نداشته باشد. همچنان که گرفتن مچ دست آن ٦ باصطلاح تعاونی که ٢٥ درصد پول مملکت در اختیارشان است و روحانی هنگام تسلیم بودجه به مجلس آن را فاش کرد بی مقاومت نیست. آنها در مشهد خیز کودتائی را با ترتیب دادن تظاهرات مدیریت شده علیه روحانی و گرانی شروع کردند اما تبدیل آن تظاهرات با شعار مرگ بر روحانی، به تظاهرات در نزدیک به ٩٠ شهر ایران با شعار "ما انقلاب کردیم، چه اشتباهی کردیم" و بالاخره "مرگ بر دیگران" که با رمز "شعارهای ساختار شکن" به آن اشاره می کنند به هدف نرسید. تیر کمانه کرد به کانون قدرت وثروت و علم الهدا و رئیسی و سران مافیای ٦ تعاونی که گفته می شود به مشهد کوچ کرده اند. اگر دولت کوتاهی کند و به ریشه های ماجرای هفته های اخیر "ارز" نپرداخته و واقعیات را به مردم نگوید و نام آن ٦ تعاونی و سهامداران آن را اعلام نکند زیر چرخ دنده های حوادثی که پیاپی آفریده می شوند فلج خواهد شد. "مال است، نه جان است که آسان بشود داد!" برای از دست ندادن مالی که با حضور در عالی ترین سطوح قدرت بدست آورده اند دست به هر کاری خواهند زد و یگانه پادزهر مقاومت های آنها افشای واقعیات و گفتن حقایق به مردم است. نه در رمز و راز و اشاره، بلکه با صراحت و نام بردن از افراد و عقبه های آنها. روز گذشته اعلام کردند که  ٧٥٥حساب دلالان ارز با ٢٠هزارمیلیارد تومان گردش مالی مسدود شد. این پولها از کجا در این حساب ها جمع شده است؟ 

به ما اطلاع داده اند که صاحبان اصلی این حساب ها، موسسات مالی، بانکها و بویژه موسساتی مانند "کوثر" هستند. این تنها گوشه ای از واقعیاتی است که اگر غفلت شود می رود تا به حوادث بزرگ در ایران بیانجامد!!

شصت درصد پول در گردش کشور نه در اختیار دولت است ونه بخش خصوصی ومردم ! بلکه به قول روحانی تحت سلطه خصولتی ها( سپاه، بنیاد مستضعفان، بنیاد تعاون، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب، ستاد اجرایی احکام امام ره، بنیاد علوی، بنیاد کرامت، آستان قدس و...) قرار دارد!

این بخش فربه از رانت ومعاف از نظارت مالیات وحسابرسی و پرداخت عوارض صادرات واردات هر لحظه تصمیم بگیرد بخش خصوصی یا دولتی را زمین گیر کند بدون زحمت باورود به یک حوزه اقتصادی مثل ارز یا طلا یا مسکن وملک یا مواد غذایی ودارویی وخدمات و... کار را یکسره خواهد کرد واین همان دولت سایه وخطربالقوه ای است که اقتصاد ایران را فلج و دولت ها را بی خاصیت و بلااثر نموده است !

Go Back

Comment