header photo

آمریکا بدهکارترین کشور دنیا با ۳۰ تریلیون دلار

آمریکا بدهکارترین کشور دنیا با ۳۰ تریلیون دلار

بدهی بی‌سابقه نزدیک به ۳۰ تریلیون دلاری دولت آمریکا با بالاترین تورم در ۴۰ سال گذشته

وبسایت خزانه‌داری آمریکا از رکورد بی‌سابقه بدهی دولت فدرال ایالات متحده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی دولت فدرال آمریکا از ۲۹.۸ هزار میلیارد فراتر رفته و به مرز ۳۰ هزار میلیارد رسیده است.

طبق گزارش فایننشال آسوشیتدپرس این وزارتخانه اعلام کرده است که کسری بودجه فدرال آمریکا در پایان سال مالی ۲۰۲۱ میلادی به ۲.۷۷ تریلیون دلار رسیده است.

بنیاد اقتصادی پیتر پترسون در این خصوص نوشته است، درک چشم‌انداز اقتصادی چنین بدهی بزرگی کمی دشوار است. این بدهی شامل بدهی‌های عمومی و همچنین بدهی‌های نگهداری شده توسط صندوق‌های اعتماد فدرال و سایر حساب‌های دولتی است. به بیان ساده، این بدهی را می‌توان به عنوان بدهی دولت به دیگران به اضافه بدهی که به خود دارد در نظر گرفت.

به گزارش این بنیاد، بدهی مذکور آینده اقتصادی آمریکا را تهدید می‌کند و همه‌گیری کرونا بر چالش‌های اقتصادی پیشین آمریکا افزوده است.

بدهی‌های دولت فدرال در حالی افزایش می‌یابد که این کشور با مشکلات دیگری از جمله افزایش تورم و نرخ بیکاری نیز روبه‌رو است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه اعلام کرد تورم سالانه آمریکا به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

در بیانیه وزارت کار آمریکا آمده است که متوسط افزایش قیمت همه اقلام مصرفی در شهر‌های این کشور از دسامبر سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۱ بیشترین رشد را از سال ۱۹۸۲ تاکنون داشته است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فشار تورم همراه با آثار ثانویه همه‌گیری کرونا از جمله خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در آمریکا، تهدید جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

Go Back

Comment