header photo

استقبال۱۳۰ کشور از پیشنهاد رئیس جمهور آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا

استقبال۱۳۰ کشور از پیشنهاد رئیس جمهور آذربایجان

برای مقابله با ویروس کرونا

"حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری آذربایجان گفت: تا به حال ۱۳۰ کشور از برگزاری اجلاس ویژه آنلاین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی راهکارهای مقابله با ویروس کرونا استقبال کردند.

حاجی اف امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری رسمی " آذرتاج " جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: پیشنهاد برگزاری اجلاس ویژه آنلاین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سطح روسای جمهوری و نخست وزیران در اجلاس آنلاین چهارم ماه می (برابر ۱۵ اردیبهشت ماه) جنبش عدم تعهد از سوی "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان که ریاست دوره ای در این جنبش را بر عهده دارد، مطرح شد.

 دستیار رییس جمهوری آذربایجان با  اشاره به تهدیدات ناشی از شیوع  ویروس کرونا برای جامعه بشری و اقتصاد کشورها، گفت: مقابله با این پدیده خطرناک و رفع پی آمدهای آن نیاز زیادی به همبستگی جهانی دارد.

حاجی اف اجلاس آنلاین اخیر سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای بررسی راهکارهای همکاری مقابله با ویروس کرونا در جهان را مهم توصیف و بیان داشت: پیشنهاد رییس جمهوری آذربایجان به عنوان رییس دوره ای جنبش عدم تعهد از سوی همه ۱۲۰ کشور عضو این جنبش در نیویورک مورد توافق قرار گرفته است .

  وی افزود: بر این اساس، الهام علی اف به نمایندگی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نامه ای به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد درباره برگزاری اجلاس ویژه آنلاین مجمع عمومی این سازمان با حضور سران و نخست وزیران کشورها، ارسال کرده است.

  حاجی اف تصریح کرد، بر اساس مقررات سازمان ملل متحد، درصورت حمایت اکثریت کشورهای عضو (تا ۹۷ کشور)، برگزاری اجلاس ویژه مجمع عمومی این سازمان امکان پذیر است و بنا به گزارش های رسیده تا به حال ۱۳۰  کشور بصورت رسمی از این پیشنهاد استقبال کرده اند.

  وی با اشاره به این که کشورهای حمایت کننده از این ابتکار، همه مناطق جهان را در بر می گیرند، ابراز امیدواری کرد که این اجلاس هر چه زودتر برگزار شود.

  حاجی اف همچنین آمادگی جمهوری آذربایجان برای همکاری با همه کشورها در زمینه تعیین نحوه برگزاری اجلاس ویژه آنلاین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد و افزود: اطمینان داریم این اجلاس ویژه شرایط لازم برای بسیج کامل جامعه جهانی در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا را فراهم می کند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی تا به حال شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) در جهان به ۱۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید که از این تعداد ۵۰۰ هزار و ۶۲۶ تن جان خود را از دست داده و ۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۴۷ نفر بهبود یافته اند.

Go Back

Comment