header photo

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه

 به دور دوم کشیده شد

فرانسوی‌ها روز گذشته پای صندوق‌های رأی رفتند تا در انتخاباتی جنجالی که به باور بسیاری آینده اتحادیه اروپا را ترسیم می‌کند، جانشین «فرانسوا اولاند» را انتخاب کنند. به گزارش رویترز، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت هیچ‌یک از ١١ کاندیدای این انتخابات نتوانست آرای کافی را برای حضور در کاخ الیزه کسب کند و اکنون «ماری لوپن»، رهبر «جبهه ملی» و «امانوئل ماکرون»، وزیر سابق اقتصاد این کشور، باید خود را برای نبرد دوباره آماده کنند.

طبق نتایج اولیه منتشر‌شده از سوی رسانه‌ها، ماکرون، نامزد مستقل میانه‌‌رو و لوپن به ترتیب ٢٣,٧ و ٢١.٧ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌‌اند.

لوپن خواستار خروج مهاجران از فرانسه است، اما می‌‌گوید اسلام با دموکراسی فرانسه «ناسازگار» نیست. او که سال‌‌هاست به «نژادپرستی» متهم می‌‌شود واز طرف روشنفکران فرانسه «رهبری پوپولیست» توصیف می ‌شود.

ماکرون، خلاف لوپن که حامی جدایی فرانسه از اتحادیه اروپاست، به‌شدت طرفدار انسجام این اتحادیه است؛ اما رقبایش او را به کلی‌گویی و بیهوده‌گویی متهم می‌کنند. به عنوان یک چهره تازه در انتخابات فرانسه، ضعف تجربه سیاسی ماکرون، یکی از نقاط اصلی ضعف او محسوب می‌شود و حال باید دید در هفتم ماه می، شهروندان فرانسه او را برمی‌گزینند یا در انتخاباتی شگفتی‌ساز، مانند مردم آمریکا، مارین لوپن، همزاد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری جنجالی آمریکا را برای هدایت کشورشان انتخاب می‌کنند؛ هرچند طبق اکثر نظرسنجی‌ها، لوپن شانس چندانی برای پیروزی در برابر ماکرون میانه‌رو ندارد.

 

Go Back

Comment