header photo

بیانیه جنبش عدم تعهد درباره محکومیت تحریم‌های آمریکا

بیانیه جنبش عدم تعهد درباره محکومیت تحریم‌های آمریکا

اعضای جنبش عدم تعهد روز گذشته در بیانیه ای ضمن محکوم کردن سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا خواستار لغو تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس شد.

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، اعضای این جنبش در دومین روز نشست خود در کاراکاس از آمریکا خواستند تا فوراً تحریم های مالی و اقتصادی علیه ونزوئلا را لغو کند.

در بیانیه ای که به امضای اعضای جنبش غیرمتعهدها رسید، شرکت کنندگان تاکید کردند که فقط ونزوئلا می تواند در مورد سرنوشت آینده خود تصمیم گیری کند و براساس منشور سازمان ملل هیچ کشوری نمی تواند در امور این کشور آمریکای لاتین مداخله کند.

اعضای جنبش عدم تعهد در ادامه این بیانیه هرگونه مداخله خارجی در ونزوئلا را رد و بر افزایش تعهد این جنبش برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات در ونزوئلا تاکید کردند.

این جنبش همچنین از مکانیزم مونته ویدئو، میانجی گری نروژ و دیگر ساز وکارها برای یجاد ثبات در ونزوئلا حمایت کرد.

در دومین روز نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، مقامات شرکت کننده در نشست وزرای خارجه حضور یافتند. در این نشست سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که سیاست های آمریکا در حال خفه کردن ونزوئلا است.

در نشست ونزوئلا، وزرای امور خارجه ایران، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه، فلسطین، سورینام، آنتیگوا باربودا و معاونان وزیر خارجه روسیه و ترکیه حضور داشتند.

جنبش عدم تعهد یا غیرمتعهدها، یک سازمان بین المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد. این جنبش متشکل از ۱۲۰ کشور است و علایق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای درحال توسعه را در سطح جهان نمایندگی می‌کند.

کنفرانس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، هر سه سال یکبار در پایتخت یکی از کشورهای عضو جنبش برگزار می‌شود.

ایرنا

 

Go Back

Comment