header photo

بیانیه هیئت سیاسی حزب کمونیست سودان پیرامون پیشرفت مذاکرات با شورای نظامی

بیانیه هیئت سیاسی حزب کمونیست سودان

پیرامون پیشرفت مذاکرات با شورای نظامی

 هیئت سیاسی حزب کمونیست سودان بیانیه زیر را در تاریخ ۲۰  مه  ۲۰۱۹  در مورد روند مذاکرات با شورای نظامی منتشر کرد:  

ما، در حزب کمونیست، همچنان بر مواضع خود در قبال مسائل سرنوشت ساز کشور که بر روند انقلاب شکوهمند  و هدف اصلی آن یعنی دستیابی به حکومتی دموکراتیک و غیرنظامی و طرد کودتا و حکومت نظامی تأثیر می گذارد،  تأکید داریم. حزب کمونیست همچنان به مفاد معاهده خود با “نیروهای آزادی و تغییر” و ادامه انقلاب تا تحقق شعارهای توده ها: “آزادی، صلح، عدالت و حکومت مدنی انتخاب مردم است” پایبند مانده است.  جامعه بین المللی و کشورهای منطقه کودتای نظامی را مردود شناخته اند و اعلام کرده اند که در صورت ادامه یافتن حکومت نظامی، تحریم هایی علیه سودان و همچنین علیه افرادی  که مانع انتقال قدرت به حکومت غیر نظامی شوند، اعمال خواهد شد.

در مذاکراتی که در روز یکشنبه ۲۰ ماه مه انجام شد، روشن شد که شورای نظامی همچنان با سماجت بر داشتن  اکثریت کرسی ها  و  ریاست  شورای حاکمیت اصرار دارد. در این صورت، شورای حاکم عملا یک  حاکمیت نظامی خواهد بود. این امر بر روند تحقق اهداف انقلاب (انحلال بقایای رژیم فاسد، مهار نیروهای  ضد انقلاب در تلاش های  مذبوحانه و ارتجاعی، انحلال  شبهه نظامیان اسلامگرا و بازسازی سیستم  اطلاعاتی و  امنیتی محدود به جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات)، تأثیر خواهد گذاشت. همچنین، از دستیابی به  اهداف انقلاب در محاکمه  شخصیت های فاسد  رژیم، باز پس گیری اموال غارت شده عمومی و لغو تمامی  قوانین محدود کننده آزادی ها، جلوگیری خواهد شد.

ما این موضع اصولی حزب کمونیست را تاکید می کنیم  که اکثریت  اعضا و ریاست  شورای حاکمیت را باید نیروهای غیر نظامی تشکیل دهند. ما به هیچوجه  از این موضع  عقب نشینی نخواهیم کرد. موضعی که از پشتیبانی توده های مردم که در طی ۳۰  سال گذشته و از شروع انقلاب از دسامبر ۲۰۱۸ و با تجمعات خود در پایتخت و سایر مناطق قربانی های فراوانی داده اند، برخوردار است.

ما اطمینان داریم که توده های مردم ما مبارزه خود را برای دستیابی به یک  حکومت غیرنظامی، ادامه خواهند داد و به دور تسلسل کودتاهای نظامی که کشور را نابود می کنند، پایان می دهند. این امر به شکل های گوناگونی صورت می گیرد، با افزایش تعداد تجمع های  اعتراضی در پایتخت و دیگر مناطق، تشدید اقدامات جمعی با راهپیمایی ها، تظاهرات، اعتصاب ها و هسته های  اعتراضی، برکناری مهره های فاسد  رژیم در محیط های  کاری  و بازسازی اتحادیه های کارگری، انجمن ها و شوراهای  محلی در شهرها، روستاها و محله ها و همچنین برپایی اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی برای پایان دادن به حکومت نظامی و تشکیل  حکومت غیرنظامی  دموکراتیک.

درود بر  شهیدان انقلاب سودان

پیروز باد  مردم سودان

هیئت سیاسی حزب کمونیست سودان

 ۲۰   مه  ۲۰۱۹

Go Back

Comment