header photo

بیست گام پاول گرودی نین.

بیست گام پاول گرودی نین.

نامزد ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در مراجعه به عموم.

برگردان از: اردشیر قلندری

من یقین دارم، که برپایه تکیه به نمایندگی از سوی حزب کمونیست روسیه، نیروهای چپ و ملی – میهن پرست میتوانیم و باید در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسیم. با تکیه بر حمایت مردم و شورای عالی دولت به مسئولیت گنادی زیوگانف، دشواری ها را حل نموده، بار دیگر کشور را به دولتی مقتدر و نیرومند تبدیل میکنیم، فقر را از میان برداشته، زندگی شایسته ای برای مردم تامین نمایم.

در این راستا اقدام های عاجل ذیل باید اجرا گردد: 

  1. تغییر استراتژی اقتصادی.

تقدم بر رفاه عموم، نه برای مشتی الیگارش، تامین منافع مردم عادی، نه برای رشوه خواران "گربه های چاق و چله". جهت اجرای مساله فوق، باید تغییراتی اساسی از سرمایه داری الیگارشی به دولت اجتماعی محور ایجاد کرد. ما ثروت روسیه، منابع طبیعی، صنعتی و مالی انرا در خدمت مردم قرار می دهیم. رشته های استراتژیکی مهم و صنایع مادر، برق، راه، مخابرات، بانک های بزرگ را ملی خواهیم نمود. دولت فروش و انحصار الکل اتیلیک را بخود بر می گرداند. این انگیزه ای برای پیشرفت میشود و سالانه تریلیون ها روبل وارد خرانه میکند؛ موجب ایجاد بودجه برای توسعه مناطق، حل فقر و مانع تخریب کشور می گردد.

  1. بازسازی استقلال اقتصادی روسیه. 

در سبد دولت چندین تریلیون روبل موجود است. اما این منابع نجومی در اختیار سازمانهای مالی خارجی میباشند. ان دسته از تریلیون روبلی که در بانکهای امریکا بصورت ارواق بهادار قرار دارند، را میتوان در تولید، رشته های علمی و امورزش و پرورش سرمایه گذاری کرد. دولت نوین روسیه از وابستگی اقتصادی فراگیر به دلار نجاد خواهد یافت. یک سامانه مالی در راستای منافع دولت و مردمایجاد می گردد. ما دسترسی سرمایه های سوداگرانه خارجی به بازار روسیه را محدود خواهیم کرد. از شراکت در سازمان تجارت جهانی امتناع خواهیم نمود. چراکه در طی 4 سال شراکت در این سلول انفرادی، اقتصادی ما متحمل خسارات زیادی، مستقیم به یک تریلیون روبل و 5 تریلیون روبل غیر مستقیم شده است.

  1. تسهیلات در راستای بازسازی اقتصاد. به این منظور بهره بانکی را کاهش خواهیم داد. مانع خروج وحشیانه سرمایه به خارج خواهیم شد. همه منابع ازاد را جهت سرمایه گذاری در تولید و رفاه مردم متمرکز خواهیم کرد. در راستای حمایت از تجارت کوچک و متوسط، مردمی و تعاونی ها، فضایی گسترده برای تزریق سرمایه گذاری ایجاد مینماییم. با وخامت شرایط تجارت های خرد، منافع شبکه های بزرگ کمپانی های خارجی تامین گشته است. برای تجارت خرد سیستم پولی اعطایی تسهیلات بلند مدت ارزان را تامین خواهیم نمود. 
  2. صنعتی سازی نوین، مدرنیزاسیون اقتصاد و هدایت ان به ریل نواورانه. باید به علم و تکنولوژی نوین توجه گردد. باید فعالانه به توسعه رشته هایی که فرایند پیشرفت تکنولوژیکی را تامین می کنند، از قبیل؛ میکروالکترونیک (ریز الکترونیک)، بیوتکنولوژی، تکنولوژی روبات و ابزار آلات پرداخت. سهم صنایع تولیدی که هماکنون 15-20% است تا سطح کشورهای پیشرفته تا 70-80 % رساند. 
  3. تامین امنیت فراورده های خوراکی روسیه، غلبه بر وضعیت فعلی، که بخش عمده خوارکی ها از خارجی وارد میشود. برنامه توسعه پایدار روستا ها، موجب حیات دوباره انها می گردد، شرکت های بزرگ تولیدات کشاورزی و زیرساختهای اجتماعی در روستا ها بازسازی گردد. در این راستا 10 % بودجه را به ان اختصاص خواهیم داد. ما گوست (اسناندارد کیفیت در دوران شوروی. م.) را رایج، برای تولید فراورده های خوراکی تقلبی مجازات کیفری اعمال خواهیم نمود.
  4. وظایف تاریخی ما- تامین بازسازی "مناطق" روسیه است. ما بودجه فرصت های مناطق را تعدیل خواهیم کرد. گازرسانی در کشور را انجام خواهیم داد. حمایت از شهرهای کوچک، قریه و روستا ها را تضمین خواهیم کرد. مدارس، بیمارستان و سایر زیرساخت ها را به این مناطق باز می گردانیم. انجام رایگان گازرسانی، برق و آب و فاضل آب به خانه های شخصی در شهرهای کوچک و روستا را از سر میگیریم.
  5. کنترل بر قیمت فراورده ها و کالاهای نیازهای اولیه، و تعرفه وزارت مسکن و خدمات عمومی. ما طبیعت سیری ناپذیر اشتهای انحصارات را محدود خواهیم کرد، رشد سوداگرانه قیمت کالاها و خدمات نیازهای اولیه متوقف خواهد شد. بهای دارو و تعرفه انواع حمل و نقل را کاهش خواهیم داد. وصول وجوه جهت تعمیر مسکن لغو خواهد شد. تعرفه وزارت مسکن و خدمات عمومی نباید بیش از 10 درصد درامد خانواده گردد.
  6. مالیات ها – در راستای عدالت و توسعه. مالیات بر درامد برای فرادستان افزایش، برای فرودستان لغو می گردد. سامانه مالیاتی به انگیزه ای در راستای فعالیت شرکت های سرمایه گذار و نواور تبدیل می گردد. مالیات بر ارزش اضافه که موجب وخامت صنایع ما گشته است، لغو می گردد. ما مالیات بر ترانسپورت و سامانه "پلاتون" (پلاتون سامانه روسی اخذ مالیات از شرکتهای حمل و نقل ، بیش از 12 تن می باشد. م.) را لغو خواهیم کرد. 
  7. بازسازی تضمین کار و هشت ساعت کار روزانه، تامین کار و دستمزد شایسته برای مردم.  در شرایط کنونی حداقل حقوق 25000- 30000  (442 تا 530 دلار.م.) روبل در ماه میباشد. کارگر باید دارای دستمزدی شایسته، سزاور استراحت در راستای احیای نیروی خود باشد. ما کار برای جوانان را تضمین می نمایم. فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی از فرصت شغلی تضمین شده برخوردار خواهند بود. برنامه گسترده اموزش مجدد، افزایش ارتقاع شغل از سرگرفته خواهد شد.
  8. تخریب حوزه های اجتماعی متوقف خواهد شد. ما اموزش متوسط و عالی و خدمات درمانی رایگان و با کیفیت را تضمین مینماییم. معاینه های رایگان سالانه درمانی را از سر میگیریم. نورماتیوهای تامین مالی، علمی، اموزشی، درمانی را به میزان 7% درامد ناخالص تولیدات داخلی در هر کدام از رشته ها را مقرر می نمایم. دولت درمان بیماری های سنگین، بویژه کودکان را متقبل می گردد. ورزش به دستاورد مردم، مهمترین وسیله تحکیم سلامت ملت تبدیل می گردد.
  9. کمک های همه جانبه به مادران و کودکان. ما سامانه تربیت تا مدرسه را احیا می کنیم. در مهد کودک جا برای کودکان تا قبل از مدرسه را تضمین می نمایم. ورزش کودکان و مکان های توسعه خلاقیت رایکان را به اجرا میگذاریم. حداقل هزینه ماهانه کودک را تعدیل خواهیم کرد. کمک هزینه ماهانه از 1.5 سال تا سه سال افزایش می یابد. دولت به تولید لوازم کودک یارانه خواهد داد.
  10. حقوق بازنشستگی شایسته به شهروندان. بلافاصله قانونی در مورد "کودکان جنگ" وضع خواهیم کرد. سن فعلی بازنشستگی را حفظ خواهیم کرد. سیاست پرداخت بازنشستگی برای بازنشستگان کارگر را از سر میگیریم. کاهش ضریب 0.54 برای بازنشستگان نظامی را لغو می کنیم. متوسط بازنشستگی متناسب به شغل – تا 50% از متوسط حقوق را تضمین مینمایم.
  11.  صیانت از سلامت معنوی ملت. بازسازی فرهنگ میهن. حمایت همه جانبه از موزه ها، تاتر، کتابخانه ها.
  12. تضمین ساخت مساکن انبوه و با کیفیت و ارزان قیمت. تامین اپارتمان یا خانه برای خانواده های جوان، از بین بردن خانه های فرسوده و در حال ویران شدن. بازسازی ساخت و ساز مسکن به قیمت تمام شده و واگذاری ان به خانواده ها به صورت اقساط و بدون بهره سودجویانه. کاهش بهره وام مسکن تا 4-3 % . وام به خانوده های بزرگ و جوان به مدت 30 سال.
  13. مهار حرص و آز سودجویان. تامین بخشش بدهی های قربانیان "پروژه های کوچک مالی". از دریافت کنندگان "وام مسکن به ارز" حمایت خواهیم کرد. مجازات کیفری برای تحمیل معاملات و قراردادهای اسارت بار. ممنوعیت بر عملیات خریددین شهروندان.
  14. تامین حفاظت از طبیعت. ما خصوصی سازی و یا اجاره بلندمدت جنگل و منابع آبی را ممنوع مینمایم. با سیاست تبدیل جنگل ها و پارکها به زمینهای ساخت و ساز برخورد خواهد شد.
  15. تضمین ظرفیت های دفاعی و امنیت کشور.  افزایش سطح علمی –فنی بنیه صنایع دفاعی. افزایش قابل ملاحظه امادگی رزمی نیروهای مسلح، قدر و منزلت خدمت نظامی و ارگانهای انتظامی. 
  16. قضات عادل در دفاع از قانون، شهروندان و جامعه، در برابر الیگارشی. ما استقلال حقیقی قضات، قوه اجراییه، انتخابی بودن قضات را تضمین می نمایم، صلاحیت هیات منصفه، در امر "افراط گرایی"، برپایه اصل 252 را تا مساله مرتبط به فساد در دولت گسترش خواهیم داد. میهن پرستان از زندان آزاد و دلجویی خواهند شد.
  17. بازسازی سیستم دمکراسی و شوراهای مردمی. ما حق مردم در برگزاری رفراندوم بر مساله اصلی را احیا مینمایم. پارلمان مترسک تائید قوانین از پیش اماده شده نخواهد بود، بل به مجلس نمایندگان مردم تبدیل خواهد شد. صلاحیت ان گسترده تر می گردد. رئیس جهمور به کنترل مردم و پارلمان در خواهد امد. امکان برکناری او سهل تر خواهد شد. هیچ کس حق ندارد تا اخر عمر بیش از دو دوره چهار ساله رئیس جمهور شود. شواری عالی دولت تاسیس خواهد شد تا بدون موافقت ان رئیس جمهور نتوان هیچ تصمیم مهمی اتخاذ نماید. انتخابات در همه سطوح برابر و ازاد ، با تخلف ها و تبانی ها در برگزاری ان برخورد خواهد شد.
  18. افزایش کیفیت اداره دولت. ما مستولیت رئیس جمهور در تشکیل وزارتخانه ها و مسئولیت دولت در اجرای وظایف را ارتقاع خواهیم داد. ترکیب دولت باید در دوما (مجلس) تائید گردد. سیاست بانک مرکزی باید تحت کنترل ارگانهای دولتی، در راستای توسعه صنایع باشد. اتاق بازرگانی به عالی ترین و مستقل ترین ارگان کنترل تبدیل گردد. مبارزه با فساد نه در حرف، بل در عمل، تاثیر اقتصادی و سیاسی – اخلاقی خود را، به اثبات رساند.

 

 

Go Back

Comment