header photo

تاکید بارزانی بر همه پرسی در اقلیم کردستان

تاکید بارزانی بر همه پرسی در اقلیم کردستان

رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم به معنای خصومت با هیچ گروه مذهبی یا قومی از مردم عراق نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به مردم گفت: اقلیم کردستان با یک تجربه سرشار از فجایع و مشکلات با دولت‌های عراق برای مدت ۱۰۰ سال زندگی کرده و در این ۱۰۰ سال ما ندیدیم که اصل شراکت اجرا شود و مردم کردستان در معرض عملیات الانفال و حملات شیمیایی قرار گرفتند.

وی افزود: به دلیل تحقق صلح کامل و دور شدن از جنگ‌ها و مشکلات، مردم کردستان تصمیم گرفتند تا همه‌پرسی را برگزار کرده تا از این طریق سرنوشت خود را درباره استقلال مشخص کنند. برگزاری همه پرسی به معنای خصومت با هیچ گروه مذهبی یا قومی از ملت عراق نیست.

بارزانی گفت: هرگونه اظهارات یا برخوردی که از آن دشمنی برداشت شود هیچ ارتباطی با ارزش‌های والای مردم ما و سیاست کلی اقلیم کردستان ندارد و کاملا از فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و تسامح به دور است. امروز مردم ما به سمت استقلال پیش می‌روند.

وی تأکید کرد: روند همه‌پرسی به هیچ وجه بر ادامه روحیه صداقت و برادری بین مردم کردستان و مردم عراق تأثیر نخواهد گذاشت بلکه ما برای عمیق کردن این روابط تلاش خواهیم کرد. ما به خوبی می‌دانیم که مردم عراق همواره قربانی برخوردهای نادرست دولت‌های دیکتاتور و در یک جبهه علیه ظلم و استبداد بوده‌اند.

بارزانی از شهروندان اقلیم خواست ارزش‌های والای مردم و فرهنگ برادری و همزیستی مسالمت آمیز بین گروه‌های قومی و دینی را رعایت کنند.

وی گفت: ما از برادران عراقی خود می‌خواهیم خوب درک کنند که مردم کردستان به هیچ وجه دلیل برهم زدن وحدت و شراکت نیستند بلکه نظام‌های مستبد و دولت‌های عراق در نابود کردن اصل وحدت و شراکت نقش داشته‌اند.

 

Go Back

Comment