header photo

حمایت آمریکا از جنایات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی ها

حمایت آمریکا از جنایات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی ها

اسرائیل از انواع سلاح‌های پیشرفته علیه ساکنان غزه از جمله بمب‌های فسفری استفاده می‌کند. رژیم اسرائیل در سایه حمایت آمریکا مرتکب جنایت جنگی شده است.

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد از کارشکنی‌های آمریکا در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، اعلام کرد، رژیم اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و حتی از بمب‌های فسفری علیه مردم نوار غزه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه با کارشکنی آمریکا بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

در پی این موضوع، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای، موضع آمریکا در شورای امنیت را که بر خلاف شعارهای سیاسی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور است، محکوم کرد.

در بیانیه صادر شده آمده است، یک مقام مسوول چگونه به خود اجازه می‌دهد که اقدامات رژیم اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر را دفاع از خود بنامد، آیا جنایت‌های وحشتناک، کشتار کودکان و تخریب منازل بر روی ساکنان بی دفاع آن دفاع از خود است؟ آیا آواره کردن اجباری خانواده های فلسطینی از محله «شیخ جراح» مصداق دفاع از خود است؟آیا یورش روزانه به مسجدالاقصی را می‌تواند دفاع از خود نامید؟ آیا بکارگیری بمب‌های فسفری در بمباران مناطق مسکونی مصداق دفاع از خود به شمار می‌رود؟ آیا اشغالگری، تصریف اراضی فلسطینی و یهودی سازی دفاع از خود است؟

وزارت خارجه فلسطین در ادامه جنایات اسرائیل در کرانه باختری، بیت‌المقدس و نوار غزه را به شدت محکوم کرد و افزود، اسرائیل از انواع سلاح‌های پیشرفته علیه غزه از جمله بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

در بیانیه مذکور ادامه سرکوب وحشیانه معترضان فلسطینی در کرانه باختری و بیت‌المقدس با استفاده از گلوله جنگی، هدف گرفتن عمدی چشمان جوانان معترض و نیز اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها محکوم شده است.

وزارت خارجه فلسطین گفته، به تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای آشکار کردن جنایات رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد.

حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) آغاز شده و تا کنون بیش از ۲۲۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

Go Back

Comment