header photo

خشم عموم مردم جهان از جنایات متعدد نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر

خشم عموم مردم جهان

از جنایات متعدد نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر

به گزارش رسانه های چین؛ چندی پیش دادگاه شهر دئگو کره جنوبی به یک مورد حادثه رانندگی رسیدگی کرد. در این حادثه یکی از نیروهای ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی با دو خودرو برخورد و پس از آن از محل فرار کرده بود. در اثر این سانحه دو راننده کره ای مجروح شدند  و راننده آمریکایی مقصر حادثه نیز به پرداخت 15 میلیون وون جریمه محکوم شد. اخیراً در ایتالیا، استرالیا و کشورهای دیگر نیز چندین حادثه‌  ناشی از رانندگی در‌حالت مستی سربازان آمریکایی رخ داده است که باعث کشته شدن مردم محلی شده است.

مدت‌هاست که رفتارهای نادرست و حتی اقدامات غیرقانونی نیروهای ایالات متحده مستقر در کشورهای پیوسته تکرار می‌شود و تأثیر منفی بر زندگی و ثبات اجتماعی در محل استقرار این نیروها داشته است. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند نیروهای آمریکایی تحت عنوان "همکاری امنیتی» مدعی هستند که به اصطلاح "قانون" و "نظم" را در کشور میزبان حفظ می کنند اما  در واقع این نیروها از "حقوق فراقانونی" نسبت به شهروندان کشور میزبان   برخوردار هستند، و بر همین اساس مرتکب جنایات متعدد در کشور میزبان می‌شوند و خشم عمومی را برمی‌انگیزند.

به گزارش هانکوک ایلبو، در فاصله سال‌های 2016 تا 2021، سالانه بیش از 400 مورد جرم مربوط به نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گزارش شده که معادل یک جرم در هر روز است.

حوادث مشابه بارها در دیگر پایگاه های نظامی آمریکا در خارج از این کشور رخ داده است. به گزارش رسانه ها، در روز 21 اوت، یک سانحه رانندگی در شمال شرقی استرالیا رخ داد که یک سرباز آمریکایی مست  در حال رانندگی باعث کشته شدن یک پسر 15 ساله شد.  به گفته تلویزیون استرالیا، برخی از اعضای ارتش آمریکا مخفیانه متامفتامین و سایر مواد مخدر به استرالیا قاچاق می کنند.

در ژاپن، 70 درصد از پایگاه های نظامی ایالات متحده در اوکیناوا متمرکز هستند. مدت‌هاست که ارتش ایالات متحده مشکلات زیادی مانند جرایم جنایی، آلودگی محیطی و صوتی، سقوط قطعات هواپیماهای نظامی و غیره را برای مردم اوکیناوا به ارمغان آورده است. بر اساس آمار پلیس اوکیناوا، از سال 1972 تا 2020، تعداد جرایم ارتش آمریکا و کارکنان وابسته مستقر در اوکیناوا به بیش از 6000 مورد رسیده و از میان آنها نزدیک به 600 مورد جرایم بزرگ مانند قتل، سرقت، آتش‌سوزی و تجاوز جنسی بوده است. علاوه بر این، بیش از 4000 نفر در حوادث رانندگی ناشی از تصادف با نیروهای ارتش ایالات متحده کشته و زخمی شدند.

تحلیلگران استرالیایی خاطرنشان کردند که به طور کلی برای نیروهای آمریکایی مستقر در کشورهای دیگر، احترام گذاشتن به حقوق بشر، اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم مردم محلی دشوار است و دلیلش هم این است که ارتش ایالات متحده نظارت بر نیروهای خود را نادیده گرفته و در برابر تحقیقات خارجی مقاومت می‌کند که همین موضوع منجر به تعداد زیاد پرونده های جرم و جنایت سربازان آمریکایی شده که در عین حال عادلانه نیز رسیدگی نمی‌شوند. نزدیک به 70 درصد از نظامیان آمریکایی که در کره جنوبی مرتکب جرم شده بودند، اکنون تبرئه شده‌اند.

Go Back

Comment