header photo

دبیراول حزب کمونیست بلاروس بعنوان وزیرآموزش پرورش!

دبیراول حزب کمونیست بلاروس بعنوان وزیرآموزش پرورش!

م. چابکی: شما ترقیخواه هستید. در زمینه های اجتماعی و آموزش و پرورش تجربه زیادی دارید. و کاستی آموزش در مقایسه با  اتحاد شوروی را می شناسید  این عوامل اصلی است که باعث می شود من فکر کنم کارپنکو باید امروز هدایت این مسیر را بر عهده بگیرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس  درسال  ۲۰۱۶ در میان پیشنهاد ات  بسیار، کاندید ایگور کارپنکو دبیراول کمیته مرکزی حزب کمونیست بلاروس را تائید نمود.

رئیس جمهور در دیدار مشترک گفت: “شما نیازی به ارزشیابی ایدئو لوژی ندارید واطمینان داریم  چه نوع آموزشی باید در کشور داشته باشیم.”

شما ترقیخواه هستید. در زمینه های اجتماعی و آموزش و پرورش تجربه زیادی دارید. و کاستی آموزش در مقایسه با  اتحاد شوروی را می شناسید  این عوامل اصلی است که باعث می شود من فکر کنم کارپنکو باید امروز هدایت این مسیر را بر عهده بگیرد.

الکساندر لوکاشنکو تأکید  نمود  که ایگور کارپنکو موارد  زیادی برای توسعه  بر حل معضل آموزش و پرورش ارائه داد. به طور خاص، ما در مورد اجرای بیشتر مفهوم تعریف شده برای این حوزه ، بهبود برنامه های درسی صحبت می کنیم. رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: “متأسفانه رهنمودهای من به طور کامل در آموزش و پرورش اجرا نشده اند. و شما باید همه آنها را اجرا کنید.

در ناآرامی های انتخابات اخیر لوکاشنکو گفت: رهبران میدان  در تلاش هستند تا وضعیت را در خیابان ها به سمت خود سوق دهند.

من از شما تقاضا می کنم، ببینید کودکان با چه نوعی از نظر ظاهری و برابری به مدرسه می روند. فرزندان خانواده های ثروتمند نباید با فرزندان خانواده های فقیرتر تفاوت داشته باشند. ما باید در مواردی که نیاز است به آنها کمک کنیم. خصوصاً به خانواده های فقیر و دارای فرزندان زیاد. من می دانم که چگونه می توانیم از خانواده ها  دارای فرزندان زیاد حمایت کنیم – ما چند ین نمونه کار اجتماعی از طرف دولت داریم، که هیچ ایالت دیگری ندارد.

وی توجه خود را به این واقعیت ادامه داد  که موسسات  اقتصادی در کمک به آماده سازی کودکان برای مدارس  مشارکت داشته اند. “از موسسات  کشاورزی گرفته تا موسسات  بزرگ صنعتی – همه شرکت می کنند. افرادی کوله پشتی جمع می کند ، کسی لباس  برای بچه ها می خرد ، کسان دیگر کمک مالی می کنند. این به روش های مختلف اتفاق می افتد،  با وجود این  چندین هزار کودک  هنوز در این کشور ازاین مزایا برخوردار نشدند.

رئیس جمهور در دیدار با وزیر آموزش پرورش در باره آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۰ و معضل ویروس کرونا و برنامه های آموزش اینترنتی و نوآوری باتکنولوژی نوین از ایگور کارپنکو گزارشی دریافت نمود.

رهبر بلاروس تأکید نمود: “ما باید سال تحصیلی را بسیار فعال آغاز کنیم.”

الکساندر لوکاشنکو خاطرنشان کرد که او مقامات دولتی را به شرکت در این گزارش دعوت کرده است (معاون نخست وزیر ایگور پتریشنکو نیز در این مراسم حضور داشت) با توجه به اینکه مسائل حل شده ای در همه  موارد دیده شده است  اما  برخی از مشکلات که  باید در آستانه سال تحصیلی حل شود جهت شنیدن باقی است .

رئیس جمهور گفت: در هر زمان جوانان باید درس بخوانند. اگر ما در شروع سال تحصیلی  دچار نا کارآمدی شویم این وقایع  بدی است. آیا به یاد دارید که چگونه سال تحصیلی را در ارتباط با ویروس کرونا وآشوبی که در جامعه وجود داشت، به ویژه در میان والدین، ​​به پایان رساندیم.

همانطور که ایگور کارپنکو وزیر آموزش پرورش گزارش داد، ۹۶ درصد مدارس کشور گواهی آمادگی دریافت کردند. این روند رو به پایان است. در زمینه آماده سازی مدارس مشکل جدی وجود ندارد. دولت بودجه مناسبی را براین امر اختصاص داده است، مقامات محلی فعالانه کار می کنند. ما امسال سه مدرسه جدید افتتاح می کنیم.

الکساندر لوکاشنکو خواستار محافظت از معلمان مدارس در برابر هرگونه حمله احتمالی شد.

م. چابکی: ۱۲ مهر۱۳۹۹ برابر با ۰۳/۱۰/ ۲۰۲۰

Go Back

Comment