header photo

زنده باد همبستگی ضد امپریالیستی و صلح!

 زنده باد همبستگی ضد امپریالیستی و صلح!

در100مین سالگرد انقلاب اکتبر, فستیوال جهانی جوانان درسوچی پرچمدارآزادی وعدالت اجتماعی

مراسم گشایش 19 مین فستیوال جهانی جوانان ودانشجویان عصر یکشنبه 16.10.2017در قصر یخ شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه برگزار شد روسیه برای سومین بار میزبان فستیوال جهانی جوانان بود اما بر خلاف فستیوال سال های 1957 و 1985، نه شهر مسکو، بلکه شهر بندری سوچی از حق برگزاری این فستیوال برخوردارگردید. فستیوال رکورد کشورهای شرکت کننده و تعداد شرکت کنندگان را شکست 30 هزار نفر از 180 کشور جهان بین 18 تا 35 سال درآن شرکت داشته اند.

پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه، خیابان های منتهی به قصر یخ، پر از جوانان از سراسر جهان بود شرکت کنندگان فستیوال جلیقه زرد با نوار سبز برتن داشتتند وبا پوشش های رنگین جلوه خاصی به فضای جشنواره می دادند  به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه که این فستیوال را افتتاح نمود  خطاب به جوانان شرکت کننده در جشنواره  گفت : نسل جوان همواره ایده های جدید به جهان ارائه می دهد و انجام آزمایش ها و بحث های علمی ویژگی آنها است.  وافزود که "آینده را با تلاش می توان بنا کرد و تغیر داد و بهتر کرد".

سازماندهندگان، مراسم افتتاحیه فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان در کاخ یخ را  به مسائل حاد جهانی اختصاص داده و وسیله ای برای دوستی خلقها فراهم نمودند مهمانان خارجی ازطرحها ی زیبا و دکوراسیون بی نظیر , شوها ی موزیکال، وهنرنمائی های هنرمندان خارق العاده و برای مهمانان شگفت انگیز بود.  

   فستیوال مصادف با برگزاری 100 مین رویداد تاریخی انقلاب کبیرسوسیالیستی ا کتبر

 با سومین اجلاسیه احزاب  برادر اتحاد شوروی که در 23 سپتامبر 2017 در منیسک پایتخت بلاروس برگزارگردید دبیر اول کمیته مرکزی سازمان جوانان فدراسیون روسیه «و.پ. عیسی کف»  روی آماده سازی 19 مین جشنواره بین المللی جوانان ودانش آموزان متمرکزشد وی  گفت با حمایت گنادی زیوگانف و پیامهای ییگیرانه وی جهت برگزاری این جشنواره که در حال وقوع 100مین سالگرد انقلاب سوسیالیستی اکتبرمی باشد برگزاری فستیوال را در 16 اکتبرتاکید نمود و از طرف دیگر نمایندگان شرکت کننده احزاب برادر درسومین پلنوم سراسری  پیشنهاد هائی ارائه گردید از جمله پیشنهاد دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست ارمنستان« ی.یو.غزاریان » بود که در گشایش فسیتوال شعار«سرزمین ما  اتحاد شوروی است» و«ما عاشق اتحاد شوروی هستیم»می باشد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت .

درجنب مراسم جشنواره سمینارهائی  برای جوانان بر پا گردید که  حزب کمونیست فدراسیون روسیه وبلاروس نقش فعالی داشته اند زیوگانف بااین پیام" منطق ما درست است سوسیالیسم ساخته خواهد شد"!  

 در پخش زنده کانال تلویزیونی«  روسیه  24» گنادی زیوگانف صدر حزب  کمونیست  پس از سفر از سوچی  قبل از پرسش وپاسخ  به مسائل داخلی وخارجی  برداشت خود را نسبت به جشنواره جوانان که در آستانه 100مین سالگرد انقلاب کبیر اکتبر برگزار گردید ارائه داد و گفت : این رویداد بزرگ واصلی جوانان تنها مربوط به سال جاری نیست بلکه جوانان در برابر رشد فزاینده بحران در سراسر جهان  احساس نفرت به بی عدالتی های اجتماعی و بیش ازهمه مخالفت با مواضع تجاوزگرانه امپریالیسم داشته اند وی افزود جوانانی که از سراسر جهان گرد هم آمده اند به کرات از تجربه کمسومولها آموخته اند, ایده های سوسیالیستی را مطالعه  می کنند وبه حمایت از آن می پردازند زیوگانف اضافه نمود در رویداد های بین المللی جوانان شرکت کننده مواضع ضد شوروی و روس ستیزی ندارند بدین منظور" زیر اتهام داشتن ایده سوسیالیستی قرار می گیرند" .

مهم ترین موضوعی که درفستیوال باز تاب وسیع داشت سخنان صدر فدراسیون جهانی جوانان و دانشجویان « نیکاس پاپا دیمتری» بود که با انعکاس درمطبوعات مترقی جهان از جمله سایت حزب کمونیست بلاروس توجه جهانیان  را بخود جلب نمود. «نیکاس پاپا دیمتری» با خطاب به شرکت کنندگان جشنواره در قصر یخ ,با انرژی گرما بخش خود چنین گفت: 

جوانان عزیز جهان ! ازطرف فدراسیون جهانی جوانان دمکرات به شما به مناسبت 19 مین جشنواره جهانی خوش آمد می گویم من از ولادیمر پوتین رئیس جمهور ومردم روسیه بخاطر میزبانی جوانان جهان سپاس گزارم. کشوری که براساس تاریخ وسنت جوانان همواره بخش مهمی از مبارزه را برای پیشرفت وعدالت اجتماعی جوانان داشته وقهرمان پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم و آغاز گر 100 ساله در تغیر تاریخ جهان بوده است.

19مین فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان مصادف گردید با 100مین سالگرد انقلاب اکتبر که اهمیت جهانشمول آن برای جوانان گسترش جنبش ضد فاشیستی, ضد بی عدالتی  وضد امپریالیستی می باشد.

ما براساس تجربه دو جشنواره گذشته وبا افتخار از شخصیت ها ای چون , نلسون ماندلا, الوی آلفارو, اوگوچاوز, وقوام نکرومه ,به این لیست شخصیت های چون ,محمد عبد الغریر, رابرت موگابه, چه گوآرا, و فرمانده فیدل کاسترو را اضافه کردیم زیرا آنان را نماد همبستگی بین المللی  ضد امپریالیستی می دانیم.

ما همه کسانی را که در19مین فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان در روسیه شرکت کرده اند و در صفحه تاریخ این جنبش که سالها است جوانان با روح مبارزه طلبی گرد هم می آیند وآنرا  ابزاری  برای پیشرفت وآینده جهان می دانند و با تلاش برای سقوط امپریالیسم که با قدرت طلبی در مقابل کشورهای مستقل به تروریسم و فاشیسم متوسل می گردد فرامی خوانیم.

بیائیم با برخوردی مسئولانه به تاریخ فستیوال که مارا به مسیر همبستگی بین المللی در راستای احقاق حقوق از بی عدالتی های جهانی می برد ؛ از جمله تجاوز و مداخله در امور کشورهای دیگر نمی تواند آینده ما باشد.

بیائیم باحمایت از جوانان ومردم روسیه و جوانان ضد امپریالیسم جهان با همبستگی برای صلح وعدالت اجتماعی متحد شویم وبا احترام از گذشته آینده خود را بسازیم.

زنده باد همبستگی ضد امپریالیستی درجهان!

زنده باد 19مین فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان

زنده باد فدراسیون جهانی جوانان دمکرات!

تدوین ونگارش : م . چابکی 4آبان1396 برابر با 26.10.2017

منابع: سایت حزب کمونیست بلاروس , فدراسیون روسیه  , کانال تلویزونی" روسیه 24"    

http://www.comparty.by/news/papadimitriu-da-zdravstvuet-antiimperialisticheskaya-solidarnost-i-mir

http://tvshow.com.ua/video/273132/

 

  

Go Back

Comment