header photo

صدای ناقوس جنگ به گوش می‌رسد

صدای ناقوس جنگ به گوش می‌رسد

رییس جمهوری آمریکا٬ دونالد ترامپ٬ در واکنش به تهدید روسیه علیه حمله آمریکا به خاک سوریه در یک توییت از قصد ایالات متحده برای حمله خبر داد.

دونالد ترامپ تهدید کرد که «روسیه آماده باش، چون [موشک‌ها] دارند می‌آیند، موشک‌های نو و خوشگل و هوشمند!» او در ادامه خطاب به پوتین٬ رییس جمهوری روسیه٬ نوشت: «نباید با حیوانی که مردم خودش را با گاز می‌کشد و از این کار لذت می‌برد شریک باشید!» و وزارت دفاع روسیه گفته است آمریکا دست از تهدید کردن بردارد ……

به گزارش زیتون،پیشتر سفیر روسیه در لبنان هشدار داده بود که کشورش هر موشکی را که از طرف آمریکایی‌ها به سوریه پرتاب شود، منهدم خواهد کرد و گفته بود که ممکن است محل پرتاب موشک را هم هدف قرار دهد.

سخنگوی دولت روسیه هم درباره هرگونه اقدامی در سوریه که منجر به بی‌ثباتی در منطقه شود به آمریکا هشدار داده و گفته بود که با ارزیابی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از وضعیت منطقه موافق نیست.

درگیری لفظی بین آمریکا و روسیه در واکنش به خبر حمله شیمیایی در سوریه اتفاق صورت گرفت.

نیروهای امدادی و فعالان مخالف بشار اسد در سوریه روز یک‌شنبه گذشته از یک حمله شیمیایی در یکی از مناطق تحت تصرف شورشیان در نزدیکی دمشق خبر دادند که به کشته شدن دست‌کم ۴۰ تن و مسمومیت و مجروحیت «صدها تن» انجامید.

در واکنش به این حمله رییس جمهور آمریکا گفته بود که حکومت بشار اسد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و همه اقدام‌ها از جمله اقدام نظامی در حال بررسی است و به زودی و شاید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، «تصمیمات مهمی» در مورد سوریه اعلام می‌شود.

ساعتی پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ناظران در منطقه گزارش می دهد که در نتیجه تهدید لفظی دولت آمریکا نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن به حال آماده باش در آمده‌اند

 

Go Back

Comment