header photo

علت اقدامات جنون آميز آمریکا و متحدانش عليه روسيه چیست؟

علت اقدامات جنون آميز آمریکا و متحدانش

عليه روسيه چیست؟

کارشناس مديريت بحران وجنگ پيشگيرانه و استاد جامعه شناسي سياسي اعلام کرد مهم ترين علت اقدامات جنون آميز کشورهاي غربي عليه روسيه، بازداشت افسران آمريکايي، فرانسوي، اسرائيلي و عرب در سوريه است.
تحولات جديد جهاني در سايه تشديد اقدامات غرب و آمريکا عليه روسيه

دکتر اکرم الشلي در مصاحبه با خبرگزاري اسپوتنيک گفت: «تحولات جديد جهاني در سايه تشديد اقدامات غرب و آمريکا عليه روسيه چه بسا به سوي منفجر شدن اوضاع جهاني پيش برود. تغيير و تحولات کنوني در جهان در سايه اختلافات موجود بين روسيه و آمريکا بسيار سريع است. آمريکا از متحدان بين المللي به خصوص غربي خود براي محاصره روسيه و اعمال فشار رسانه اي، سياسي و ديپلماتيک بر آن به علت ناتواني اين متحدان از اتخاذ هرگونه تصميمي براي مقابله با روسيه باج خواهي مي کند. اعمال اين فشارها بر روسيه گستاخانه و وقيحانه است همانگونه که سرگئي لاوروف وزير امور خارجه اين کشور توصيف کرد و با همه اصول و قوانين حاکم بر روابط بين الملل در تضاد است

عواقب بهانه هاي واهي آمريکا و غرب

الشلي افزود روابط روسيه و کشورهاي غربي از زمان فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق تاکنون تا اين حد متشنج نشده بود. غربي ها و آمريکا بر اساس بهانه هاي واهي که با هيچ منطقي سازگار نيست به تحرکاتي عليه روسيه مبادرت ورزيدند بنابراين بررسي مسايل پنهان زيادي که در پس حقيقت اين رفتارهاي آمريکا – غرب وجود دارد ضروري است؛ رفتارهايي که جهان را در لبه درگيري و رويارويي کشورهاي قدرتمند قرار داده است.

آمريکا و غرب تاب و تحمل روسيه را ندارند

علل اقدامات جنون آميز آمريکا و متحدانش عليه روسيهاين تحليلگر گفت: موضوع اين است اقدام کشوري به نام روسيه که در چند دهه گذشته به طور کامل به حاشيه رفته بود در به چالش کشيدن موضع بين المللي و زيرپا گذاشتن آن براي غربي ها و اروپايي ها به رهبري آمريکا شوک آور بود. روسيه اکنون براي حمايت از حقوق مردم، با قدرت همه مواضع بين المللي را عليه دولت ها و کشورهاي تحت ستم به باد انتقاد مي گيرد. اين کشورهاي مظلوم از سلطه گري، ظلم و ستم آمريکا و کشورهاي غربي به ستوه آمده اند. از سوي ديگر کشورهاي غربي به رهبري آمريکا تاب تحمل روسيه قدرتمند را ندارد و نمي توانند دستاوردها و موفقيت هاي بي شمار اين کشور را در عرصه بين المللي ببينند. روسيه توانسته است از طريق کانال هاي مستقيم و علني بسياري از کشورهايي را که روزگاري از متحدان اروپا و آمريکا بوده اند با خود همراه کند.

ناکامي آمريکا و متحدانش در خاورميانه

وي افزود: روسيه سياست گام به گام را در برابر اقدامات کشورهاي غربي و آمريکا و ديگر متحدان آن ها اعمال مي کند. غربي ها روسيه را تحريم و ديپلمات هاي روس را اخراج مي کنند روسيه نيز به اقدام متقابل روي مي آورد زيرا اين کشور از موضع بين المللي خود به خصوص در قبال سوريه و ائتلاف با ايران و محور مقاومت خرسند است. اقدامات تحريک آميز غربي ها روسيه را زياد آزار نمي دهد زيرا اين کشور از جايگاه قدرت و موضع مقتدرانه رفتار مي کند ولي رسانه ها بر طبل اين موضوع مي کوبند و بدان مي پردازند. روسيه معتقد است که آمريکا و کشورهاي اروپايي مديون و بدهکار روسيه، چين و کشورهاي زياد ديگري هستند. طبعا آن ها (اروپا و آمريکا) به گاز، نفت، چوب و ديگر محصولات روسيه نياز دارند. در زماني که بر جهان سلطه گري مي کردند روسيه بساط آنان را برچيد و وقتي نتوانستند اين موضوع را تحمل کنند به بهانه هاي بي اساس و پوچي مانند موضوع مسموميت جاسوس سابق روس در انگليس متوسل شدند و اين نيز کاري بيهوده و بدون نتيجه خواهد بود.همه اين اقدامات عليه روسيه، واکنش و خشم شديد غربي ها و آمريکايي ها به خسارت هايي است که در منطقه متحمل شده اند به خصوص ناکامي که در توطئه جنگ خاورميانه و مشخصا عليه عراق و سوريه با آن مواجه شدند. اقدامات جنون آميز غربي ها واکنشي به اقدام مقامات سوريه به دستگيري گروهي از افسران انگليسي، آمريکايي و اسرائيلي و برخي از افسران سفارتخانه هاي کشورهاي عربي است. در مقابل، کشورهاي غربي و آمريکا و ديگر متحدان آن ها به بهانه تراشي براي مجازات روسيه به ظن خود مبادرت ورزيدند.

وی در پایان تاکید کرد بدون ترديد اين اقدامات نيز هيچ آسيبي به پيشرفت طرح مقاومت در منطقه نخواهد زد و من معتقدم در شرايط کنوني اين طرح و توطئه غربي ها در منطقه است که ضربه مي خورد.

منبع: مجله هفته

Go Back

Comment