header photo

نامه‌ی سرگشاده مادورو خطاب به مردم آمریکا

نامه‌ی سرگشاده مادورو خطاب به مردم آمریکا

  «ما با تمام ذرات روحمان از میهنمان دفاع خواهیم کرد»

در پی تهدیدات اخیر حکومت ایالات متحده علیه دولت بولیواری ونزوئلا، نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی این کشور طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم آمریکا  که بخش‌هایی از آن را در زیر ملاحظه می‌کنید خواستار حمایت آنان برای خاتمه‌دادن به این تهدیدات شده است.

ترجمه توسط عبدالحمید شهرابی، مسئول تحقیقات و برنامه‌ریزی خانه آمریکای لاتین

اگر من چیزی می‌دانم، آن چیز در مورد مردم است، من مردی از مردم هستم. من در یک محلهٔ فقیرنشین در کاراکاس متولد و بزرگ شدم. من خودم را در حرارت مبارزات محبوب اتحادیه‌ها در ونزوئلایی که غرق در محرومیت و نابرابری بود، فراموش کردم. من یک سرمایه‌دار متشخص نیستم. کارگری بااحساس و پایبند به منطقم . . .

نمایندگان ملی شما در واشنگتن امروز می‌خواهند همان تخم نفرتی را بکارند که در ویتنام کاشتند. آن‌ها می‌خواهند به نام دموکراسی و آزادی آنچنان که امروز می‌گویند و آن‌طور که آن زمان هم می‌گفتند در اینجا دخالت کنند و ونزوئلا را به تصرف خود درآورند...

شما ممکن است از ایدئولوژی یا ظاهر ما خوشتان نیاید، ولی ما وجود داریم و میلیون‌ها تن هستیم...

تحمل‌ناپذیری نسبت به مدل بولیواری ونزوئلا و میل به تصاحب ذخائر فراوان نفتی، مواد معدنی و دیگر ثروت‌های عظیم ما، باعث ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی حکومت ایالات متحده برای ارتکاب دیوانگی جدیِ حملهٔ نظامی به ونزوئلا به بهانهٔ دروغ 'بحران انسانی' شده است و این در حالی است که چنین بحرانی وجود ندارد.

مردم ونزوئلا زخم‌های اجتماعی دردناکی را متحمل شده‌اند که بر اثر یک محاصرهٔ مالی و تجاری جنایت‌بار به وجود آمده است و این زخم‌ها به علت سلب مالکیت و سرقت منابع مالی و دارایی‌های ما در کشورهای متحد با این حملهٔ جنون‌آمیز، تشدید شده است.

با این حال، ما افتخار می‌کنیم که به شکرانهٔ یک نظام جدید حفاظت اجتماعی و توجه مستقیم به آسیب‌پذیرترین اقشار مردم، به‌عنوان کشوری برخوردار از شاخص‌های بالای توسعهٔ انسانی و نابرابری کمتر در میان کشورهای آمریکایی به حیات خود ادامه داده‌ایم...

ما با تمام ذرات روحمان از میهنمان دفاع خواهیم کرد. امروز ونزوئلا با یک صدای واحد متحد است:

ما خواستار خاتمه یافتن تهاجمی هستیم که می‌خواهد اقتصاد ما را خفه کند و زندگی اجتماعی مردم ما را دچار خفگی کند. و همچنین خواستار توقف تهدیدات جدی و خطرناک دخالت نظامی علیه ونزوئلا هستیم. ما از روح نیک جامعهٔ آمریکا، که قربانی رهبرانش می‌باشد درخواست می‌کنیم که به فراخوان ما برای صلح بپیوندد.

بگذارید که همگی ما در مقابل جنگ و جنگ‌افروزان همچون یک ملت و تنی واحد باشیم.

منبع : کانال بولیواری

 http://t.me/Bolivari

 

Go Back

Comment