header photo

نتیجه یک نظرسنجی: ۴۰ درصد آمریکایی‌ها سوسیالیسم را به سرمایه‌داری ترجیح می‌دهند

نتیجه یک نظرسنجی:

۴۰ درصد آمریکایی‌ها سوسیالیسم را به سرمایه‌داری ترجیح می‌دهند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی ۴۰ درصد آمریکایی‌ها زندگی در یک کشور سوسیالیستی را به حضور در جامعه کاپیتالیستی ترجیح می‌دهند.

این نظرسنجی که به صورت مشترک از سوی پایگاه خبری اکسیوس و شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او انجام شده نشان می‌دهد که از هر ده آمریکایی، چهار نفر زندگی در یک جامعه سوسیالیستی را به زندگی کردن در جامعه سرمایه‌داری ترجیح می‌دهند.

کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند برخی از ویژگی‌های نظام سوسیالیستی همچون آموزش رایگان، بیمه سلامت فراگیر و تضمین دستمزد کارگران را مهمترین نقاط مثبت یک نظام سوسالیسیتی دانسته‌اند.

از سوی دیگر پاسخ‌دهندگان برداشت‌های مختلفی دربارۀ سیستم سیاسی سوسیالیسیتی دارند. ۷۶ درصد پاسخ دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را نشانه‌ای از سوسیالیسم دانسته‌اند و ۷۲ درصد موافق بودند که آموزش و پرورش رایگان یکی دیگر از ویژگی‌های نظام سیاسی سوسیالیستی است.

در خصوص ابعاد منفی سوسیالیسم هم نگاه‌های متفاوتی وجود دارد. ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که نظام‌های سوسیالیستی کنترلی بیش از حد بر رسانه‌ها دارند. ضمن اینکه ۴۹ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، نظام سوسیالیسیت را وابسته به دیکتاتوری دانسته‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که محبوبیت سیاستمداران چپ همچون برنی سندرز (سناتور ایالت ورمونت) و الکساندر اوکاسیو کورتز (جوان‌ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا از نیویورک) در حال افزایش است و این می‌تواند زمینه را برای باز کردن فضا برای سوسیالیسم در آمریکا هموار سازد.

این در حالیست که دونالد ترامپ بارها به سوسیالیسم حمله کرده و این ایدئولوژی سیاسی را در حال مرگ خوانده است و پیش‌بینی کرده کشورهای سوسیالیستی جهان به‌زودی شاهد فروپاشی نظام سیاسی خود باشند.

Go Back

Comment