header photo

هزاران فعال محیط زیست در داووس تظاهرات کردند

هزاران فعال محیط زیست در داووس تظاهرات کردند

در آستانه برگزاری اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس، ۱ هزار ۲۰۰ نفر از فعالان محیط زیست در اعتراض به شکست رهبران کشورها در حفاظت از محیط زیست تظاهرات کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان دیلی میل، معترضان از شهر سوئیس تا داووس محل برگزاری این اجلاس تظاهرات کردند، به محوی که حضور در شهر داووس را همزمان با آغاز بکار رسمی این اجلاسدر روز سه شنبه اول بهمن (۲۱ ژانویه)  برنامه ریزی کرده بودند.

در آستانه ورود رهبران جهانی برای حضور در این اجلاس، تدابیر امنیتی در شهر آلپاین سوئیس به عنوان نقطه آغاز اعتراض ها افزایش یافت. جاده های منتهی به این کشور بسته شده اند و ۵ هزار نیرو در حال آماده باش هستند. همچنین تک تیراندازهای پلیس در پشت بام ها مستقر و حریم هوایی این کشور محدود شده است تا این رویداد جهانی بدون مشکل برگزار شود.

پلیس منطقه ای شهر زوریخ سوئیس گفته که انتظار می رود حدود ۱۳۰ نفر از شرکت کنندگان از جمله روسای جمهور و نخست وزیران کشورها تحت حفاظت حقوق بین الملل در این اجلاس که قرار است از روز سه شنبه تا جمعه برگزار شود، شرکت کنند.

گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی حامی محیط زیست نیز برای دومین سال پیاپی در داووس حضور می یابد و دیدار احتمالی او و دونالد ترامپ که بر خلاف پارسال میهمان داووس بوده و با انکار تغییرات آب و هوایی آن را حقه چینی ها می داند، گمانه زنی رسانه های جهان را برانگیخته است.

بعلاوه حدود ۳ هزار نفر از رهبران جامعه مدنی، تجار و سیاستمداران از ۱۱۸ کشور در این اجلاس حضور می یابند.

درخواست معترضان این است که شرکت ها فورا سرمایه گذاری بر روی سوخت های فسیلی را متوقف کرده و مدیران عامل شرکت هایی که نتوانسته اند طرح های محیط زیستی را اجرا کنند، برکنار و اقتصاد جهان به شکلی احیا شود که زمینه برای حفاظت بهتر از کره زمین فراهم شود.

مقامات و سازمان دهندگان اجلاس سوئیس بودجه ای ۹ میلیون دلاری را برای تدابیر امنیتی بیشتر در طول برگزاری این رویداد جهانی اختصاص داده اند.

سی و سومین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد امسال در سایه افزایش تنش‌ها، ناآرامی‌ها و معضلات ناشی از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و اختلافات تجاری آن با اتحادیه اروپا برگزار می شود.

به نوشته تارنمای مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال بر هفت موضوع نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک متمرکز خواهد بود.

Go Back

Comment