header photo

چرا خطوط راه آهن اوکرائین را بمباران نمی کنند؟

ن. ن. نیکیتچوک  صدر هئیت رئیسۀ «روسو» - دانشمندان روسیه با گرایشات سوسیالیستی 

 31 اکتبر 2022

چرا خطوط راه آهن اوکرائین را بمباران نمی کنند؟

  کلان سرمایه داران روسیه اجازه بمباران خطوط راه آهن و موسسات زیربنایی اوکرائین را نمی دهند. این از بیانات و اعترافات "ک. سیفکوف"، معاون رئیس آکادمی واحدهای توپخانه و راکتِ ارتش روسیه است. راه آهن اوکرائین تاکنون دست نخورده به کار خود ادامه می دهد. چونکه سرمایه داران روسیه  و اوکرائین و غرب در آن منافع مشترک دارند و از این راه مشغول تجارت و کسب  درآمدهای کلان هستند. در این تجارت، از لحظه آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه (تهاجم نظامی دولت روسیه به اوکرائین) تاکنون تغییری حاصل نشده است. طبق گفته ک. سیفکوف از طریق خطوط راه آهن اوکرائین فلز "تیتان" از روسیه به غرب صادر می گردد. فلز تیتان مادۀ اولیۀ مورد نیاز حیاتی و ضروریِ بخش مهمی از صنایع کشورهای غربی، از جمله صنایع نظامی آنها است. و برای ارسال این ماده، را حت ترین و با صرفه ترین راه که روسیه را به اروپا پیوند می دهد همان راه آهن اوکرائین است.

  روسیه تولید کننده 87 درصد تیتان جهان است. قبلا تمامی تولیدات این فلز در ساختن زیر دریایی های  مورد استفاده اتحاد شوروی قرار می گرفت. بدنه و چارچوب این زیر دریای ها کاملآ از تیتان ساخته می شد. آمریکایی ها از این خبر شوکه شده بودند، چونکه در آمریکا قیمت تیتان برابر با قیمت طلا است.

  پس از فروپاشی اتحلد شوروی، دیگر در روسیه به آن اندازۀ سابق به تیتان احتیاج نداشتند. همچنین چون غرب و اولِ همه آمریکا بدنبال آن بودند، در نتیجه مقدار بسیار زیادی از تولید تیتان به غرب صادر می گردد.

  از این فلز بال های هواپیما و گلوله های توپ "M 777" که امروز از طرف اوکرائین علیه روسیه استفاده می شود، تولید می گردد. اگر امروز صادرات تیتان متوقف گردد، تمامی آن تولیدات متوقف خواهد گردید. برای غرب این بدتر از قطع صدور گاز است. چون ساخت مدرنترین هواپیماهای جنگی به تیتان وابسته است. به همین دلیل سرمایه داران ما و سرمایه داران اوکرائین و سرمایه داران غرب بطور عینی منافعشان در ادامه کار این راه آهن است.

  کمک های اساسی نظامی و مادی به رژیم اوکرائین که بیش از  70 درصد آن را قبلاً از دست داده بود (قبل از 24 فوریه 2022)، بوسیله این راه آهن از طریق شهر لووف و منطقه مرزی در خاک لهستان و اسلوواکی تآمین می گردد. نقاط ضعیف و آسیب پذیر این راه شامل 3 پل عبوری برای راه آهن است که در تیررس راکت های تاکتیکی و نیروی هوایی روسیه است. می توان با ۳ شلیک دقیق آنها را از بین برد. در چنین حالتی خطوط مواصلاتی حیاتی برای ارتش اوکرائین و رژیم کیف از بین خواهد رفت که بازسازی آن حداقل 2 ماه طول خواهد کشید. آلترناتیوِ این راه یعنی جادۀ اتوموبیل رو، جبران کنندۀ این فاجعه نخواهد بود. اما این حمله انجام نمی شود. همچنین حمله به بسیاری از کارخانه های نظامی تحت کنترل رژیم اوکرائین نیز انجام نمی شود.

  آدمیرال "جان کربی" نماینده رسمی پنتاگون می گوید که بر خلاف منطق عملیات جنگی، دستگاه اطلاعاتی آمریکا از پایان فوریه تا اواسط آپریل 2022، هیچگونه تلاش نیروهای ارتش روسیه و جمهوری دانسک در جهت مسدود کردن ورود تسلیحات آمریکایی و اروپائی برای جبهه اوکرائین را مشاهده نکرده است. و شاید همین هم دلیل موضع مبهم بخش عمده کلان سرمایه داران روسیه و بسیاری از چهره های شاخص در لیست میلیاردهای روسیه نسبت به تجاوز آمریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اوکرائین و روسیه باشد. و همین نیز توضیح دهنده وضعیت عجیب عملیات نظامی در اوکرائین است.

  طبق داده های کابینه دولت اوکرائین، 903 واحد صنعتی و تاسیساتی متعلق به سرمایه داران روسیه در اوکرائین وجود دارد. مثلآ شبکه مغازهای Boreard   یا نمایندگی کارخانه های کراماتورسک. اگر به گفته های نماینده مجلس اوکرائین "پ. پیدلاس» باور کنیم، در اوکرائین وزیر صنایع روسیه صاحب شبکه مغازهای زنجیره ای است. و گویا از طریق یک شرکت قبرسی 92 درصد موسسات کراماتورسک با "روس اتم" در ارتباط است.

  از مجموع این 903 واحد صنعتی و موسسه، نیمی مربوط به میلیاردهای روسیه می باشد. اما صاحبان 70 دستگاه از این موسسات یا کارخانه ها در سطح وزیر و کارمندان بلند پایۀ روسیه هستند. اگر "پ. پیدلاس" دروغ نگوید، معلوم می شود که چرا موسسات زیربنایی اوکرائین بمباران نمی شود. آخر چطور می شود دارایی و املاک خود را بمباران کرد؟ اما در اینجا، این سئوال پیش می آید که چرا این اطلاعات اکنون آشکار می شود؟ آیا دیگر بر روی توافق ها نباید حساب کرد؟ چونکه زلنسکی مدتی قبل اعلام کرد که دیگر هیچ مذاکره ای با روسیه نخواهد بود. شاید همین جواب سئوال ما باشد.

  اینکه سلاحهای غرب سربازان و مردم ما را می کشند، برای کلان سرمایه داران روسیه هیچ اهمیتی ندارد. در جنگ چیچنستان هم همینطور بود. اکنون نیز همینطور است.  چطور می شود بخاطر مردم عادی دارائی های خودمان را بدست خودمان نابود کنیم و از سودهای کلان محروم شویم؟

  تصور کنید انسانی را که در این آماده باش و بسیج سراسری روسیه به میدان جنگ فرستاده شده است. این شخص بدور از سیاست است و صادقانه به جنگ می رود، به امید پیروزی سریع و قاطع بر دشمن. بعد مطلع می شود که مرتب "چوب لای چرخ می گذارند". کسی در حاکمیت مانع بمباران زیر بناهای دشمن می شود، مانع بمباران مسیر تدارکاتی تسلیحات ناتو برای اوکرائین می گردد، مانع بمباران مراکز تصمیم گیری دشمن می گردد و ... و بدین ترتیب فکر می کند و فکر می کند و بالاخره به این نتیجه می رسد که خیانت در کار است.

مترجم:  ر. ح. بازیار

          https://csruso.ru/nashi-universitety/publicistika/i-i-nikitchuk-tak-pochemu-zhe-ne-bombjat-zheleznye-dorogi-ukrainy/

Go Back

Comment