header photo

چین الگوی مناسبی برای پیشرفت، ترقی و عدالت اجتماعی است

چین الگوی مناسبی برای پیشرفت، ترقی و عدالت اجتماعی است

در 6 ژوئیه 2021، به مناسبت 100- مین سالگرد بنیانگذاری حزب کمونیست چین ، مجمع همکاری های تجاری ، علمی ، رسانه ای و فرهنگی بلاروس و چین در بزرگترین پارک صنعتی Great Stone «سنگ بزرگ » برگزار شد. در میان شرکت کنندگان این رویداد بزرگ تاریخی - دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست بلاروس الکسی نیکولایویچ سوکول سخنرانی داشت که توجه علاقمندان و پژوهشگران را به آن جلب  می نمائیم :

رئیس جمهور، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ، رفیق شی جین پینگ!

 رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی جهان!

 همرزمان عزیز! اجلاس امروز درفرایند یک وضعیت دشوار در سراسر جهان ، که اکثر مردم منحصراً دروضع رقت انگیز، با  نیروی کارارزان برای منابع فکری تأمین کنندگان مواد اولیه برگزار می شود، یک زائده می بینند ، وآن اینکه غرب بطورکلی برتخریب روابط بین المللی می آفزاید وبه ایجاد ساختاری برای نظم نوین جهان ، با الگوی توسعه انسانی مبتنی بر انترناسیونالیسم و ​​دوستی خلق ها مخالف است. انواع درگیری ها را برمی انگیزد ، امنیت بین المللی را به خطرمی اندارد، نسل جوان را از آینده با وقار و عادلانه محروم می سازد. باتخریب جامعه جهانی با دامن زدن به نا امیدی اجتماعی ، تاریخی درمسیر تجزیه کشورها است.

در سال 2020 ، جمهوری بلاروس اشکال مختلفی از جنگ ترکیبی را تجربه کرد و در معرض مداخله خارجی قرار گرفت که تا کنون ادامه دارد، «هدف» نابودی اقتصادی دولت رفاه است.

کمونیست های بلاروس  توجه دارند که حوادث اطراف کشور ما نه تنها مربوط به بی ثبات سازی اوضاع درفدراسیون روسیه است ، بلکه تلاشی برای ناکام ساختن « جاده کمربندی »  در قاره اروپا است. علاوه بر این درگیری های منطقه ای جدیدی آغاز شد که غرب به منظورمنحرف ساختن نیروها به منابع کشورهایی مانند جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه طراحی گردید که در واقع سیاست " جنگ سرد" جدیدی است.

با این حال در این دوره دشوار آشفتگی احزاب سیاسی که برای منافع مردم و طبقه کارگر مبارزه می کنند ، باید تمام کوشش خود را نه تنها به جهت حفظ ثبات در کره زمین ، بلکه  دستیابی در فصل مشترک رابطه ها به آینده ای آبرومند به اجماع برسند. در این راستا جمهوری خلق چین دستاوردهای ارائه داد که از طریق همکاری و تبادل نظر بر سرنوشت مشترک قابل اهمیت است.

 پروژه همکاری بین المللی جاده کمربندی چین که سرزندگی  قوی ترین قدرت را نشان میدهد و همچنین درمبارزه با بیماری همه گیر(کووید -19) ، وبازگرداندن اقتصاد به زندگی عادی مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

چین با ابتکارعمل باز و فراگیر برای همکاری اقتصادی مبنای اصلی  مبادلات بشردوستانه را مهمترین پشتوانه خود می داند. هدف آن تمرکز بر روابط بین المللی، تعمیق همکاری های تجاری تلاش برای سود متقابل و توسعه مشترک است.

 امروز 138 کشور و 31 سازمان بین المللی بیش از 200 سند در زمینه همکاری با چین در ساخت مشترک پروژه یک کمربندی امضاءکرده اند. ابتکار عمل جاده کمربندی به بزرگترین بستر همکاری تجاری بین المللی در حال ظهور تبدیل شده است. طی 40 سال گذشته ، مناسبات تجاری دستخوش تغییرات بزرگی گردید. در حقیقت  با ابتکار حزب کمونیست  چین  شاخص های مختلف به اقتصاد برتر جهان اضافه شد. زندگی شهروندان چینی به طور مداوم در حال بهبود است. این نتایج که بسیاری "معجزه چینی" می نامند ، بزرگترین موفقیت حزب کمونیست به عنوان یک حزب پیشرو و راهنما در جامعه جهانی است.

 مسیراندیشه حزب کمونیست چین با اقدامات گسترده برای بهبود زندگی مردم تجلی می یابد. کشورچین در مبارزه با فقر به نتایج بالایی دست یافت. بخش آموزش به طور پویا در حال توسعه است . کار در مناطق روستایی به ویژه به طرز چشمگیری شدت گرفت. فعالیت کاری در زمینه اشتغال انجام می شود. نرخ رشد درآمد جمعیت شهری و روستایی از نرخ رشد اقتصاد فراتر رفت ، یک سیستم تأمین اجتماعی ایجاد شده هم جمعیت شهری و هم روستایی را پوشش داد، سطح مراقبت های پزشکی و مراقبت های بهداشتی به طور قابل توجهی درحال گسترش  است.

 موفقیت مردم چین نمونه هایی برای مردم جهان است . ما اطمینان داریم تجربه حزب کمونیست چین، الگوی توسعه مبتنی بر وفاداری به ایده های عدالت اجتماعی ، تلاش برای آینده ، با نقش آفرینی احزاب کمونیست  کارگری طرفداران جدیدی در جهان بوجود آورد. اندیشه سوسیالیسم در سایر کشورها و مناطق تجسم می یابد که سخنگوی منافع مردم است. احزاب چپ اکنون به یک وظیفه گسترده روبروهستند ، که باید جامعه را براصل عدالت ، برابری ، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری همه جانبه متحول سازند. ما اطمینان داریم که حزب کمونیست چین به مشعلی فروزان بر این مبارزه با پشتوانی قدرتمندانه سایر احزاب به نیروی عظیمی تبدیل خواهد شد.

رهبری چین به لطف روابط دوستانه بین رهبری کشورمان بلاروس و شایستگی حزب کمونیست چین ، درروابط اقتصادی و فرهنگی ،مناسبات نزدیکی برقرار است. فقط در سال گذشته ، تجارت بین« روسیه سفید» و چین به بیش از 4.5 میلیارد دلار رسیده است. صادرات محصولات بلاروس تقریبا 10 درصد افزایش یافته است. در پایان سال گذشته ، چین پس از روسیه به دومین شریک تجاری بلاروس تبدیل شده و این ظرفیت هر ساله در حال افزایش می باشد. با قدردانی ازجمهوری خلق چین ، با کمک CPC ، در چارچوب طرح یک جاده کمربندی، بزرگترین پارک صنعتی دربلاروس ایجاد شده ، و پروژه های بزرگ در زمینه های فرهنگی ، تولید ،و تکنولوژی در حال اجرا می باشد.

حزب کمونیست چین صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. تجربه حزب کمونیست چین ، تجربه دولت سازی و نوسازی اقتصاد برای بلاروس ها بسیارارزشمند است. علاوه بر این ، تجربه چین همچنان به ما می آموزد که ایده های برقراری یک دولت رفاه می توانند جمعیت را بسیج کرده و حول محور نیروها ی اجتماعی راه های دستیابی به رفاه بیشتری را فراهم آورد.

در پایان سخنرانی رفیق سوکول ، به نمایندگی از کمونیستهای بلاروس :

با صمیمانه ترین درودها به مناسبت 100-مین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین به هموطنان چینی تبریک گفت ، برای اعضای حزب کمونیست چین ، کل مردم سخت کوش ،ثابت قدم چین در فعالیت های اجتماعی درجهت ایده های سوسیالیستی ، و موفقیت دراجرای مجموعه های بزرگ که از وظایف حزب کمونیست چین درمسیر یک قدرت بزرگ سوسیالیستی که برای خوشبختی مردم است خاطرنشان ساخت، ما اطمینان داریم که تحت هدایت خردمندانه دبیرکل ، رفیق شی جین پینگ ، کشور چین در پیشرفت خود به قله های جدیدی خواهد رسید.

بر گرفته از سایت حزب کمونیست بلاروس .

م . چابکی : 27 تیر 1400 برابر با 2021.07.18

Go Back

Comment