header photo

چین شدیداً به تحریم آمریکا علیه شرکت‌های خریدار نفت ایران در این کشور اعتراض کرد

چین شدیداً به تحریم آمریکا

علیه شرکت‌های خریدار نفت ایران در این کشور اعتراض کرد

چین به تحریم‌های ایالات متحده علیه چند شرکت و افراد حقیقی این کشور که به خرید نفت از ایران متهم شده اند، شدیداً اعتراض کرد و رویکرد آمریکا در این زمینه را محکوم کرد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه ۴ مهر/ ۲۶ سپتامبر در جمع خبرنگاران گفت: “پکن نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه شرکت ها و افراد چینی ابراز می کند.”

آقای گنگ گفت:«علیرغم حقوق و منافع مشروع همه طرفین در صحنه جهانی، ایالات متحده با وضع تحریم‌های یکجانبه، چماق تحریم ها را بطور خوسرانه تکان می دهد. این رویکرد آمریکا نقض فاحش هنجارهای اساسی در روابط بین الملل است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین هشدار داد که پکن “اقدامات لازم” را برای دفاع از حقوق شرکتها و شهروندان خود انجام خواهد داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه پنج شهروند چین و شش شرکت چینی که متهم به نقل و انتقال نفت ایران و نقض تحریم‌های آمریکا هستند، اعمال کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک نشست خبری گفت: «به چین و همه کشورهای جهان می‌گوییم که بدانید، ما هر گونه سرپیچی از تحریم‌ها (علیه ایران) را تحریم می‌کنیم..»

Go Back

Comment