header photo

گنادی زیوگانف: فاجعه به قدرت رسیدن گارباچف درحکومت اتحاد شوروی

گنادی زیوگانف:

 فاجعه به قدرت رسیدن گارباچف درحکومت اتحاد شوروی

میخائیل گارباچف از گروه معماران فروپاشاندن اتحاد شوروی در 30 اوت 2022 درسن92 سالگی درگذشت. جهان طرفدار "پرواسترویکا" در طیف وسیع با ازدست دادن یار تخریب به سوگ  نشست.

 گنادی زیوگانف صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه درمصاحبه ویدئوئی  با خط سرخ خبری کانال حزب کمونیست در باره مرگ  میخائیل گارباچف آخرین رئیس جمهور کشور شوراها وآخرین دبیرکل حزب کمونیست در روز 31 اوت 2022 بدین شرح اظهار نظر نمود:

من نظرات برخی رهبران بزرگترین کشورهای جهان را دررابطه با مرگ گارباچف پیش رو دارم. نظرات رئیس جمهور ایالات متحده، رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم اتریش، دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر بریتانیا در باره مرگ گارباچف  چنین خلاصه می شود" گارباچف  برای مردم جهان ، آزادی ، و استقلال، به ارمغان آورد".

من با سنت و فرهنگ ارتدوکس روسیه و میهن پرستی اتحاد جماهیر شوروی پرورش یافته ام و به این قاعده پایبندم که باید درمورد مردم و کسانیکه ازدنیا می روند از عمل کرد نیک آنان صحبت کرد اما این قضاوت در رابطه با سیاستمداران بزرگی  که فعالیت آنان به سرنوشت مردم جهان، رفاه اجتماعی  وحیثیت دولت  بستگی دارد صدق نمی کند.

من با ارزیابی حاکمان جهان موافق نیستم. به باور من گارباچف ​​یکی از فرمانروایان در تاریخ هزار ساله روسیه بود که نه تنها برای مردم کشور ما، بلکه برای همه متحدان و دوستان مان در جهان، تاریخ غم انگیزی را رغم  زد.

من به عنوان عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحادجماهیر شوروی مدتی نظارت بر قفقاز شمالی را داشتم سند ماموریت مرا اندرو پوف (1)  امضاء نمود  و من بارها از محل مسئولیت گارباچف ​​در استاوروپل محل مسئولیت کاری او دیدن کرده ام. هنگامیکه با رهبران و مقامات محلی ملاقات داشته ام ارزیابی نامطلوبی از طرف آنان ​​شنیده ام. بگذارید یادآور شوم افرادی که گارباچف ​​را از طریق کار مشترک خوب می شناختند، با صراحت گفتند او توانائی پیشبرد کار را ندارد و در سازمان دهی آشفته سازی می کند وهمه را بهم می ریزد:

 چند سال بعد، تمام این برآورد با دقت تمام به اثبات رسید و با بالا کشیدن گارباچف در هرم رهبری فاجعه بزرگی در بوته آزمایش سیاسی بوقوع پیوست.

اساسی ترین عملکرد گارباچف خیانت به اتحاد جماهیر شوروی است.

او وارث یک کشورقدر قدرت شد که  جهانیان درباره عظمت آن حساب باز کردند. اتحاد جماهیر شوروی 20 درصد تولید و یک سوم کل وسایل الکترونیکی و یک سوم هواپیما سازی جهان را تولید می کرد. در آن زمان  از جهات بسیاری ما پیشگام بودیم. به عنوان مثال در هوانوردی، موشک و فناوری فضایی، الکترونیک، فناوری لیزر، سیستم دفاع هوایی و بسیاری جهات دیگر.... اما گارباچف با بدست گیری مسئولیت رهبری ​​همه را به نابودی کشاند.

اتحاد شوروی امکانات امنیتی و ایمنی در مناطق مختلف جهان داشت. زمانی که من در یک گروه کاری از نیروهای اتحاد شوروی در آلمان خدمت می کردم، آلمانی ها به ما  به دلیل توانایی در مرزها احترام می گذاشتند .  نظامی

برای گارباچف فهم این مطلب قابل درک نبود که اتحاد شوروی، تنها یک حزب نیست، بلکه یک سیستم مدیریت دولتی-سیاسی است که در شرایط اضطراری شکل گرفت و با مدیریت جدید کشورداری یعنی با مدرنیزاسیون لنینیستی-استالینیستی یک امپراتوری از هم پاشیده را در یک کشور واحد گرد هم آورد.

مردم اتحاد شوروی، تحت رهبری حزب کمونیست، تقریباً 9000 موسسه از مدرن ترین کارخانه های آن زمان را در جهان ساختند، فاشیسم را شکست دادند، به فضا دست یافتند و برابری موشک های هسته ای را به دست آوردند. این پیروزی آینده ای مطمئن و با عزت را برای مردم ما رقم زد.

حزب نیاز به اصلاحات واقعی داشت اما گارباچف، به جای اصلاح حزب، به سادگی  تصمیم گرفت آن میراث عظیم  اتحاد شوروی را به نابودی بکشاند. از زمان به قدرت رسیدن گارباچف (رئیس جمهور و دبیر کل حزب) صد ها نفر از رهبران و وزیران درجه اول از کمیته مرکزی حزب کمونیست اخراج شدند. با (مهره چینی) تیمی از خائنان آشکار مانند یاکولف ها، شواردنادزه ها، یلتسین ها و باکاتین ها را به دور خود جمع آوری کرد.

خیانت دیگر گارباچف کاستن از قدرت اتحاد شوروی بود.

پدرمن عضو حزب نبود. او تقریباً 50 سال به عنوان معلم کار کرد، برای دولت شوروی جنگید، پای خود را در نزدیکی سواستوپل از دست داد و در گروه اول معلولان جنگی قرار گرفت. زمانیکه من عضویت سازمان جوانان حزب شدم  پدرم به من یاد آور شد: " پسرم یادت باشد هیچ چیزی مهمتراز حفظ قدرت شوروی نیست." بله، اشتباهات وجود دارد  و مشکلات فراوان هم هست، اما دولت شوروی همیشه به فکر مردم عادی وزحمتکش بود. دولت شوروی به زنان امتیاز بسیاری قائل بود و از 21 امتیاز، مرخصی زایمان آغاز شد. دولت شوروی آموزش و پزشکی را در دسترس همگان  قرار داد. امکانات شهروندان شوروی را به اوج خود رساند.

اجازه می‌خواهم یاد آوری شوم  که مطابق قانون اساسی اتحاد جماهیر شوروی، شهروندان حق رای دادن در همه پرسی را داشتند. تقریباً 77٪ از شهروندان اتحاد جماهیر شوروی تمایل خود را برای سرزمین پدری سوسیالیستی خود ابراز کردند (2) اما گارباچف، یلتسین و همدستان آنها به این تصمیم تاریخی مردم خیانت کردند. این جرمی است در هم پیوسته که مرزی برای آن نمی‌توان یافت و خلق های کشور ما ن و (جهان) به خوبی از ابعاد فاجعه بار آن آگاهند .

نمونه دیگر خیانت هر آن چه مردم طی 100 سال به دست آوردند از آن محروم شدند.

حق انتخاب کردن و انتخاب شدن (نمایندگان اصلی طبقه کارگر ودیگر زحمتکشان) حق داشتن شغل مناسب، حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی خوب، حق داشتن تحصیلات مجانی، ومردم  ضمانت های اجتماعی بسیاری را از جمله حق وحقوق بازنشستگی مناسب را از دست دادند. پس انداز شهروندان بی ارزش شد. ارزش پولی را که سالمندان برای روز مبادای خود ذخیره کرده بودند تبدیل به کاغذ بی ارزش شد.

 وقتی به جنایت دیگرگارباچف توجه کردم شوکه شدم.

لیست خیانت شامل دوستان و یاران گارباچف بود. به عنوان مثال اخراج خائنانه اریش هونکر رهبر سابق جمهوری دموکراتیک آلمان از روسیه به آلمان، اورا درهمان زندان وهمان سلولی که در زمان هیتلر زندانی بود درحبس قرار دادند.

در دسامبر 1989، گارباچف ​​در مالت با رئیس جمهور وقت ایالات متحده بوش پدر و سپس با وزیر امور خارجه ایالات متحده جیمز بیکر ملاقات کرد. درآن زمان حتی طبیعت هم علیه این دیدار قیام کرد. طوفان از دریا برخاست. کشتی آمریکایی از این سو به آن سو پرتاب شدند. ولی  کشتی بزرگ ما "ماکسیم گورکی" ثابت ماند آنها پشت میز مذاکره نشستند.

گارباچف ​​بدون مقدمه  به بوش گفت: "ما تصمیم گرفته ایم پیمان ورشو را منحل کنیم و از پیمان اروپای شرقی خارج شویم."جمیز بیکر بعدها یادآورمی شود که هیئت آمریکایی پس از بیانیه گارباچف عرق بر صورتش ریخت. این توهم را داشتند که گارباچف از ایالات متحده تقاضای بیشتری مانند انحلال  ناتو را خواهند داشت. اما گارباچف ​​دوباره طرف های آمریکایی  را غافلگیر کرد و گفت: «نه. ما اکنون یک طرز فکر جدیدی داریم. بنابراین، پیمان ورشو را منحل می کنیم و شما هر کاری می خواهید انجام دهید.» بدین ترتیب به کل سیستم امنیتی اتحاد شوروی خیانت شد  کشوری که با 27 میلیون انسان وجانفشانی فرزندان میهن و از دست دادن  تقریباً بسیاری از عزیران  خانواده در طول جنگ بزرگ میهنی هزینه بسیار سنگینی پرداخته شد.

ما از قبل شاهد عملکرد گارباچف وگروه همراهان او بودیم واطلاعات کافی داشتیم که چه خواهند کرد. بنابراین  حزب کمونیست روسیه را احیاء کردیم. هرچند تلاش آنان دراین بود که ما سربلند نکنیم. مقدمه کار برای ما یک سال کافی بود تا همه نیروهای سالم میهن پرست را متحد کنیم و "حاکمان" کرملین را از میدان  به عقب نشیتی وادار سازیم .

ما  «خطاب به مردم» و مقاله «معمار در خرابه‌ها» را آغاز کردیم. آنها 10 سال برای ما با پرونده سازی پرونده جنایی تشکیل دادند اما در حمایت از ما نویسنده یوری بوندارف، کارگردان استانیسلاو گووروخین، خواننده ایوسف کوبزون، بازیگر میخائیل نوژکین، روزنامه نگاران الکساندر پروخانوف و والنتین چیکین، تمام قد از حقانیت ما دفاع کردند. میهن پرستان واقعی به پا خاستند و به خوبی درک می کردند که نیت و عملکرد آنان از صحنه بیرون کردن ما خواهد بود.

با مرگ گارباچف بسیاری اززندگی سیاسی او ​ تجلیل خواهند کرد.( همین امروز در حال ترجمه مقاله، تلویزیون کانال روسی در جمهوری بلاروس از خاکسپاری گارباچف در میدان سرخ خبر داده اند  – م ) این وظیفه آنهاست اما ما باید خود را صادقانه از دهه  خائنانه سال 90 دور سازیم. در غیر این صورت، هیچ بهبودی برای پیروزی برباندرا- نازیسم و ​​فاشیسم  حاصل نخواهد شد. این کاملا موضع اصولی حزب ماست( حزب کمونیست فدراسیون روسیه ). و ارزیابی صادقانه ما به این بستگی دارد که  ما با چالش هایی که در پیش رو داریم چگونه برخورد کنیم.

مردم  ما و (جهان) از دیرباز ارزیابی خود را از گارباچفیسم بیان کرده اند و حکم قاطع و محکمی را صادر نموده اند. در سال 1996، گارباچف ​​و تیم همراش  یک کمیته انتخاباتی ایجاد کردند. گارباچف ​​تصمیم گرفت در آن سال در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. اما  در استاوروپل، حتی در زادگاه اش، مردم  گفتند هیچ کس به او رای نمی دهد. چون دستاوردها ی شوروی را برباد داد وبه مردم خیانت کرد. گارباچف با ​​خصوصی سازی مسیر را بر دزدان و ریا کاران  باز گذاشت . نتیجه، رای دهندگان به گارباچف  در انتخابات ریاست جمهوری 1996-5% بود. این حکم اکثریت مردم برای تمام سیاست های خانمان برانداز اوست. شوروی

طی دوره معینی ما تحقیقات قانونی را آغاز کردیم. از آن جمله در رابطه با استیضاح یلتسین که 20 جلد کتاب همراه با مدارک تحقیق برعمل خائنین ، در ارشیو دوما وجود دارد. اسنادی که بر جنایات این گروه و عملیات خائنانه آنها ثابت شد: از نشست بلاویژسکا (3) تا خیانت به ارتش ما  که با فرار از اروپای شرقی چنانچه در آلمان  حدود500 هزار نفر از نیروهای نظامی و امنیتی ما استقرار داشتند. یعنی قوی ترین ارتش در اروپا ، زمانیکه ما در حال خروج نیروهای خود از آلمان بودیم، باید حداقل یک بند در توافق نامه آورده می شد که آلمان، دیگر در آینده هرگز وهیچ وقت حق پیوستن به سازمان های نظامی از جمله سازمان ناتو را نخواهد داشت. این اصل در اروپای شرقی نیز صدق می کرد. بالاخره در آن زمان ما گروه های نظامی خود را در لهستان، چکسلواکی و مجارستان داشتیم. این موضوع در باره بالتیک نیز می‌توانست عملی شود. حال این روز ها در این کشورها نازی ها، آزادنه جولان می‌دهند و بناهای تاریخی اتحاد شوروی را تخریب می کنند و هر بی هویتی به خود اجازه می‌ دهد تا به مردم  قهرمان روسیه بی احترامی  واهانت کند.

 مشکلات  امروزی در سرچشمه  راهزنان و ریاکارانی است تا وسیله ایی برای ثروت اندوزی جیب خود فراهم کنند .اکنون یا مرگ گارباچف چرا با لکنت ​​زبان سخن می گویند بهتراست ساکت شوند.

سیستم امنیتی نا کارآمد کنونی از اقدامات گارباچف و همدستان اوست. چنانچه به اطراف کشورمان روسیه، نگاه کنید به عواقب عمل خیانت او پی خواهید برد. اروپای شرقی شاهراه ارسال اسلحه به اوکراین است. در کشورهای بالتیک، فاشیست ها و نازی ها خط امور سیاسی- اجتماعی آنجا را تعیین می کنند. آنها دهان کسانی را که در آنجا کارخانه و بنادر جدید ساخته بودند بسته اند.

در اوکراین سرزمین بومی مان 82 % از مردم به زبان اصلی  و مادری شان  که روسی است نمی توانند صحبت کنند. اکنون مبارزه با فاشیسم در اوکراین  دوباره جان گرفته وبا پرداختن جان هزینه می کنیم تا فاشیسم در اوکراین و دونباس به عقب رانده شود.

چرا اصلاحات لازم در اتحاد شوروی انجام نشد

چنانچه اصلاحات ضروری انجام می گرفت همه درک می کردند که یک دولت قوی، قدرت متمرکز هوشمند،با احساس جمع گرایی و میهن پرستی را به هیچ وجه نمی توان مورد تحقیروتمسخر قرار داد . میدان بدست  گروه گارباچفیسم  افتاد و کشور ما به یغما رفت ودر ناتوان ترین شکل قرار گرفت.

در تاریخ کشور ما شباهت های بسیاری بین گارباچف و نیکلای دوم، آخرین امپراتور روسیه وجود دارد. نیکلای دوم امپراتوری روسیه را دگرگون می کند و گارباچف دولت بزرگ و با عظمت اتحاد شوروی را تخریب کرد نیکلای دوم به خاطر پول‌های بانکداران لندن، پاریس و نیویورک وارد جنگ جهانی اول شد، در صورتیکه هیچ الزامی به چنین اقدامی نبود.

گارباچف، با وجود ارتشی عظیم، سیستم قدرتمند تولیدی، با رشته‌های علمی پیشرفته و عالی و سیستم اجتماعی به جلو و کارآمد به قدرت رسید.  اما همه را در مسیر نابودی قرار داد و مردم را نا امید ساخت، و به مرحله ای رسید تا مارگارت تاچر به او لبخند زد و بوش پدر دست دوستی بر شانه او گذاشت. رفتاری تحقیر آمیز تر ازاین را نمی توان برای یک رهبر (کمونیست) و یک سیاستمدار کشور قدرتمند اتحاد شوروی پذیرفت .

من خواندن کتاب کمدی الهی «دانته آلیگیری» را به همه توصیه می کنم. دانته بزرگ، چندین دایره جهنم را نقاشی کرد. آخرین و نهمین دایره، طبق کتاب او، برای بی  پرانسیب هایی بود که به وطن، فرزندان، کشور، دوستان و بستگان خود خیانت کردند.

من اعتقاد راسخ دارم که در تاریخ هزار ساله روسیه، خائن تر از گارباچف، کشور ما به خود ندید ه است.... من اطمینان دارم پس ازعملیات آزادسازی علیه باندرا  دراوکراین، نازیسم، فاشیسم   و تیم بجا مانده گارباچف از بدنه این سرزمین واز شر خائنان، نجات می یابند و ما  نیز با تلاش برای دوستی و عدالت  در روسیه  و جهان پیروزی بدست خواهیم آورد.

 

برگرفته از سایت خط سرخ خبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه

https://www.rline.tv/news/2022-08-31-gennadiy-zyuganov-nazval-bolshoy-tragediey-prikhod-gorbacheva-k-vlasti-v-sssr/  

م . چابکی : 13 شهریور 1401 برابر با 2022.09.04

 

(1) یوری آندره پوف، در سال 1982، پس از مرگ لئونید برژنف، که سمت ریاست کا.گ. ب ومعاونت او را داشت به رهبری حزب کمونیست اتحاد شوروی انتخاب شد آندروپف خواهان اصلاحات اساسی بود که مورد مخالفت مفسدان درون حزبی قرار گرفت پس از دوره کوتاه 16 ماه درگذشت پس از او چرنیکو به مقام دبیرکلی حزب رسید..

 (2) در سال 1993 کنگره خلق های اتجاد شوروی در مسکو برگزار شد و نمایندگان رأی به حفظ ساختار اتحاد شوروی دادند. با دستور یلتسین مجلس به توپ بسته شد عده زیادی کشته شدند و نتیجه آن رفراندوم نا دیده گرفته شد.

(3) در ماه دسامبر 1993 جلسه‌ای با شرکت روسای جمهور روسیه، اوکراین و بلاروس، یلتسین، کراچوک و شوشکویج، در منطقه جنگلی بلاویژسکایای بلاروس، برگزار و در ارتباط مستقیم تلفنی با رئیس جمهور وقت آمریکا انحلال اتحاد شوروی اعلام شد.

 

Go Back

Comment