header photo

بازداشت ده ها تن از فعالان کارگری و دانشجویی در تهران

بازداشت ده ها تن ازفعالان کارگری و دانشجویی درتهران

یورش نیروهای امنیتی به تجمع مسالمت آمیز کارگران

فرقه دمکرات آذربایجان یورش وحشیانیه نیروهای امنیتی به تجمع مسالمت آمیزکارگران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کارگر را شدیدا محکوم نموده و خواستار آزادی فوری وبدون قید وشرط دستگیرشدگان می باشد.

بر اساس گزارشات رسیده، امروز یازدهم اردیبهشت ماه ماموران امنیتی و لباس شخصی ها، با حمله به تجمع بزرگداشت اول ماه مه در تهران، ده ها تن از کارگران و دانشجویان و از جمله تعدادی از فعالین سرشناس کارگری را بازداشت کردند …
بنا بر گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده، رسول طالب مقدم، محمدعلی اصلاغی و اسدالله سلیمانی از اعضای سندیکا درمیان بازداشت شدگان هستند.
این گزارش می افزاید: امروز از شروع برگزاری مراسم اول ماه مه حضور نیروهای پلیس و لباس شخصی چشمگیر بود. هنوز نیم ساعت از تجمع اعتراضی کارگران و دانشجویان و بازنشستگان نگذشته بود که پلیس و لباس شخصی ها با خشونت زیاد با تظاهرکنندگان برخورد کردند و ضمن ضرب شتم تاکنون بیست تن را بازداشت کرده اند.
سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن برخوردهای خشن نیروهای انتظامی و امنیتی، خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان شده است.
تجمع امروز به دنبال فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز کارگر در مقابل مجلس، کارگران و بازنشستگان در گروه های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. تجمع با شعار کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد شروع شد.
بعد از حدود یک ربع از شعار دادن جمعیت، نیروی انتطامی و لباس شخصی ها به کارگران شرکت واحد حمله کرده و سعی در دستگیری انان داشتند که با مقاومت جمعیت روبرو شدند.
جمعیت با شعار “ولش کن ولش کن” مانع دستگیری شدند. در مرحله بعدی دوباره مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی با حمله به دختران و پسران دانشجو سعی در برهم زدن تجمع داشتند.
جمعیت با شعار اعتصاب، تجمع تشکل حق مسلم ماست، مقاومت نمودند. اما ماموران با ضرب و شتم کارگران و دانشجویان و بازنشستگان ده ها تن از کارگران شرکت واحد، بازنشستگان و دانشجوبان دستگیرکرده‌اند.
مطابق آخرین خبرها، بازداشت شدگان به مقر دادستانی در میدان ارک منتقل شده اند. اسامی برخی از بازداشت شدگان بنا به اخبار منتشر شده عبارت است از:

1. رضا شهابی

2. حسن سعیدی

3. فرهاد شیخی

4. وحید فریدونی

5. ناصر محرم‌زاده

6. رسول طالب‌مقدم

7. اسدالله سلیمانی

8. محمدعلی اصلانی

9. کامیار فکور

10. مرداس طاهری

11. محسن سلیمانی‌نژاد

12. هادی سلیمانی

13. مهدی عظیمی

14. ماهان صالحی

15. قاسم خالویی

16. محمد اصلاغی

17. خانم شیری

18. الهام صالحی

19. آنیشا اسداللهی

20. امیرمحمد طاهری

21. کیوان صمیمی

22. داودرفیعی

23.ناهید خداجو

24.نسرین جوادی

25.هادی سلیمانی

26.مهدی فخری

27.فرهاد شیخی

28.مرضیه امیری

29.سمیرا امیری

30.خرسندی

و ...

بر اساس گزارشات کانال تلگرامی اتحاد سراسری بازنشستگان ایران بازداشت شدگان به کلانتری گیشا انتقال داده شده اند.

Go Back

Comment