header photo

تجمع خانواده بازداشت‌شدگان در برابر زندان شیبان اهواز

تجمع خانواده بازداشت‌شدگان در برابر زندان شیبان اهواز

یکشنبه ۲۱ مرداد ویدئویی کوتاه از تجمع خانواده بازداشت‌شدگان معترضان در اهواز در برابر زندان مرکزی اهواز، معروف به زندان شیبان منتشر شد.

خانواده‌های فعالان زندانی اهواز در گرمای ۵۰ درجه در برابر زندان شیبان تجمع کرده‌ بودند. ویدئوی منتشرشده نمایانگر لحظه آزادی شش شهروند اهل حمیدیه از زندان شیبان است.

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، این شش فعال عرب ۲۱ تا ۳۵ ساله ۱۱ مرداد بازداشت شده بودند  و اکنون با صدور قرار وکالت آزاد شده‌اند.

زندان شیبان در ۲۵ کیلومتری جاده ملاثانی به اهواز واقع است و شرایط نگهداری زندانیان در آن بسیار نامناسب گزارش شده. امکانات بهداشتی و آسایشی در این زندان بسیار اندک است و زندانیان با کمبود آب مواجه اند. در تابستان اهواز که دما به ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده، زندانیان شیبان از امکانات سرمایشی نیز برخوردار نیستند.

زندان شیبان در اصل ۲۰۰۰ تن ظرفیت دارد اما اکنون فعالان عرب از نگهداری دست‌کم چهار هزار و ۵۰۰ تن در آن خبر می‌دهند. ۹۰ درصد از زندانیان این زندان را شهروندان عرب تشکیل می‌دهند.

خانواده بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر از اردیبهشت سال جاری تاکنون بارها در برابر زندان شیبان دست به تجمع زده‌اند. آنها نسبت به بی‌خبری از وضعیت عزیزانشان و بلاتکلیفی در رسیدگی به پرونده آنها معترضند.

 

Go Back

Comment