header photo

در زندانان مرکزی ارومیه زندانیان خواهان برکناری رئیس زندان شدند

در زندانان مرکزی ارومیه زندانیان خواهان برکناری رئیس زندان شدند

به گزارش منابع حقوق بشری، بیش از ۸۰۰ زندانی در زندان مرکزی ارومیه با اشاره به افزایش موارد خودکشی در این زندان به دلیل آزار و اذیت مسئولان، خواهان عزل پیمان خان‌زاده، رئیس این زندان، شدند.

این زندانیان در نامه سرگشاده خود به مواردی از آزارهای زندانیان و خانواده‌های آنها توسط رئیس زندان مرکزی ارومیه و سایر زندانبان‌ها اشاره کرده‌اند.

در این نامه با اشاره به خودکشی یک زندانی محکوم به قطع عضو آمده است: «امیر شهبازی چند هفته پیش در حالی که رضایت همه شاکی‌های خود را گرفته و چیزی به آزادی‌اش نمانده بود با خودکشی به زندگی خود پایان داد».

بنابر این گزارش، او قبل از خودکشی در نامه‌ای به خانواده‌اش اعلام کرده بود که شخص رئیس زندان و همچنین مسئول خوابگاه زندان باعث خودکشی او شدند.

این زندانیان همچنین با تشریح «وضعیت اسفناک» و «شرایط وحشتناک» در سلول‌های انفرادی و «بند پاک»، نوشته‌اند که تعدادی از محبوسان در این دو بخش در چند ماه گذشته «دست به خودکشی زده‌اند و هر چند ماه یک بار، جسد یک زندانی به خانواده‌ای گریان تحویل داده می‌شود».

فعالان و نهادهای حقوق بشری همواره به شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان‌های جمهوری اسلامی اشاره کرده و هشدار داده‌اند که این موارد در زندان‌های بیرون از پایتخت بسیار شدیدتر و رایج‌تر است.

 

Go Back

Comment