header photo

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی؛ برگشت هزاران هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی؛ 

برگشت هزاران هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ، هزاران هکتار زمین بیت المال در راستای مبارزه با زمین‌خواری اعاده شده است، مساحت اراضی اعاده شده ۷۳۸۰۳۱۴۱ هکتار بوده و ارزش تقریبی این اراضی ۱۲۷۵۴۷۴۰۴۶۹۵۳ ریال است.

طی این خبر موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بدون اشاره به نام زمین خواران، زمان واگذاری و مسئولین واگذارکننده، گفت: دادگستری کل  آذربایجان شرقی در راستای مبارزه با پدیده زمین‌خواری اقدام به تشکیل کارگروه حقوق بیت المال کرده و جلسات خود را برای رسیدگی به پرونده‌ها به صورت منظم برگزار کرده است. واضافه کرد: در سال گذشته ۵ جلسه پیرامون این موضوع تشکیل شد و در مجموع به ۱۳ پرونده رسیدگی شده است. مساحت اراضی اعاده شده ۷۳۸۰۳۱۴۱ هکتار بوده و ارزش تقریبی این اراضی ۱۲۷۵۴۷۴۰۴۶۹۵۳ ریال است.

وی افزود: ۳۰۳۸۸ متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان ورزقان آزادسازی شده است و اراضی ملی آزاد شده توسط احکم قضایی در شهرستان اهر ۱۲ هکتار اراضی ملی آزاد شده توسط امور آب اهر حدود ۱۱ هکتار است. میزان وجوه واریزی در سال گذشته به بیت المال از بابت پرونده‌های اراضی ملی در شهرستان سراب ۲۱۴۳۰۰۰۰۰ ریال است.

وی از ۳۵ فقره رفع تصرف در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: ۴۳۸۱۵۴ متر مربع از اراضی ملی در حوزه قضایی شهرستان عجب شیر رفع تصرف صورت گرفت و مبلغ ۲۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بایت اختلاس صورت گرفته از بخشداری بخش قلعه چای به حساب دولت بازگشت داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: حفاظت از اراضی ملی توسط یگان حفاظت ادارات در تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد....

 متاسفانه عرصه طبیعت سال‌هاست که تبدیل به محل کسب سودهای کلان برای عده‌ای سودجو شده است. زمین‌خواری، کوه خواری و حتی ساحل خواری و رودخانه خواری، ده خواری، این روزها، طعمه‌های لذیذ سودجویان هستند؛ عملکردی که بهای آن نابودی محیط‌زیست و جاذبه‌های طبیعی و از بین رفتن ثروت ملی است. در این عمل خائنانه یک طرف افراد سود جو و در طرف دیگر مسئولین مربوطه قرار دارند. این ویرانگری سراسر کشور را در بر گرفته و برای جلوگیری از آن عزم ملی لازم است.تحقق چنین امر مهمی فقط و فقط با آزادی احزاب و سازمان ها، آزادی بیان و آزادی مطبوعات میسر خواهد شد. وگر نه همچنان که طی تمام این سالها مشاهده کرده ایم گوشه ای از این جنایت ها به مطبوعات کشیده می شود و پس از مدتی بدون هیچ نتیجه و برخورد ریشه ای فراموش می شود.

Go Back

Comment