header photo

سهامدار دستگیر شده کارخانه ماشین سازی تبریز

سهامدار دستگیر شده کارخانه ماشین سازی تبریز

سهامدار کارخانجات بزرگ دیگری هم هست

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: آنچه امروز در مورد دستگیری سهامدار این کارخانه به اداره کار مربوط است، پرداخت حق و حقوق کارگران کارخانه در زمان بازداشت سهام‌دار کارخانه است.

میراحد حسینی (مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از پیگیری‌های این اداره در رابطه با کارگران ماشین‌سازی تبریز خبر داد و گفت: در زمان واگذاری این شرکت بزرگ توسط سازمان خصوصی‌سازی هیچگونه صحبتی با اداره کار ‌آذربایجان شرقی انجام نشد. آنچه امروز در مورد دستگیری سهامدار این کارخانه به اداره کار مربوط است، پرداخت حق و حقوق کارگران این کارخانه در زمان بازداشت فرخزاد (سهامدار) کارخانه است.

وی در ادامه افزود: فرخزاد این کارخانه را ۶۰۰ میلیارد خریداری کرده است که حتی نصف ارزش سهام اصلی این کارخانه هم نبوده است. تنها دارایی فرخزاد، کارخانه ماشین‌سازی تبریز نیست بلکه او نزدیک به شش ماه پیش یک کارخانه در شهرک صنعتی آیت‌الله هاشمی( شبستر) که تولید میلگرد می‌کند را خریداری کرده است که تولیدات این کارخانه را در ماشین‌سازی تبریز دپو می‌کرده است.

حسینی گفت: تا امروز هیچکدام از کارگران ماشین‌سازی تبریز معوقه حقوقی و بیمه نداشته‌اند. با توجه به اینکه حساب‌های این کارخانه پس از دستگیری فرخزاد بلوکه شده‌ است، اداره کار پیگیر ادامه‌‌‌ی واریز حقوق و بیمه کارگران در ماه‌‌های آتی به شیوه سابق است.

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به مدیریت فعلی کارخانه گفت: در حال حاضر کارخانه توسط یکی از افراد هیات مدیره به نام شکوری اداره می‌شود. در جلسه‌ای که با او داشته‌ایم، قرار بر پرداخت حقوق و بیمه کارگران بر روال سابق است. برای دیدن نتایج این صحبت‌ها باید تا آخر ماه جاری منتظر ماند و دید که بیمه و حقوق کارگران چگونه پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: اداره کار تبریز با تمام قوا؛ تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار سرنوشت گروه ملی فولاد اهواز برای  کارخانه‌ای به بزرگی و سوددهی ماشین‌سازی تبریز انجام خواهد داد.

 

Go Back

Comment